آیت‌الله جاودان: استقامت بر تقوا نقایص وجودی انسان را برطرف می‌کند

کد خبر: 104883
آیت‌الله جاودان با بیان اینکه ساختمان برگزیده‌ انسان می‌تواند تعامل ناقص را به تعامل کامل تبدیل کند، گفت: انسان با استقامت در مسیر تقوا می‌تواند نقایص وجودی خود را برطرف کند.
وارث

آیت‌الله «محمدعلی جاودان» شامگاه چهارشنبه در جلسه درس اخلاق که به صورت مجازی در حسینیه شیخ مرتضی زاهد برگزار شد، گفت: خدای در قرآن متعال می‌فرماید انسان را در بهترین ساختار و ساختمان خلق کردیم به هیچ موجودی چنین خلقتی داده نشده است.

وی افزود: وقتی خداوند بهترین خلقت را به انسان عطا کرده از او بهترین‌ها را هم توقع دارد.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه خداوند می‌فرماید ای مومنان شما تقوا داشته باشید به حق تقوا، عنوان کرد: حق تقوا را ادا کنید یعنی اینکه هیچ کاری و هیچ چیزی جز اطاعت الهی نداشته باشید.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند با خلقت انسان خود را احسن‌الخالقین نامید، اظهار کرد: از این خلقت احسن که بهترین مخلوق است برترین و بیشترین توقع وجود دارد، خداوند از انسان انتظار تقوا دارد، اگر ایمان داشته باشید می‌توانید حق تقوا را ادا کنید.

وی با بیان اینکه اصل و ریشه تقوا ایمان است، ابراز کرد: انسان دارای اراده است و می‌تواند تقوا را در پیش بگیرد و بر آن استقامت بجوید.

آیت الله جاودان با بیان اینکه ساختمان برگزیده‌ انسان می‌تواند تعامل ناقص را به تعامل کامل تبدیل کند، گفت: انسان با استقامت در مسیر تقوا می‌تواند نقایص وجودی خود را برطرف کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه «یا ایها الذین امنو اتقو الله...» اظهار کرد: انسان توانایی دارد که به تقوا دست پیدا کند و مسلمانی خود را به درجه‌ای برساند که از فرشتگان هم بالاتر برود، برای تقوا باید اراده خود را قوی کنید.

منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.