اعزام زائر به سوریه در انتظار مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا

کد خبر: 105174
حجت الاسلام رحمانی با اشاره به فراهم بودن زیرساخت های لازم برای اعزام زائر به سوریه گفت: اعزام زائر به سوریه در انتظار مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا است.
وارث

حجت الاسلام «صحبت الله رحمانی» با اشاره به برنامه های آینده برای سفر زائران ایرانی به عراق و سوریه گفت: پیش از شیوع ویروس کرونا به عتبات عالیات در کشورهای عراق و سوریه زائر اعزام می کردیم.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت افزود: پیش از شیوع ویروس کرونا 1200 نفر در قالب کاروان های زیارتی به سوریه اعزام شده اند.

 

وی در خصوص اعزام زائر به سوریه گفت: هفته ای دو پرواز به سوریه انجام می شد و زائران در قالب کاروان های چهل نفره از طریق هوایی به سوریه اعزام می شدند.

 

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه اعزام زائر به سوریه به صورت هوایی انجام می شد و اعزام زمینی نداشتیم، خاطرنشان کرد: شیوه نامه ها و دستورالعمل های بهداشتی برای سفرهای زیارتی تهیه شده است و منتظر هستیم تا ستاد ملی مبارزه با کرونا مجوز سفر صادر کند.

 

وی تصریح کرد: سازمان حج و زیارت آمادگی کامل برای اعزام زائر به عتبات عالیات را دارد و فرآیندها و شرایط سفر به عتبات عالیات بررسی شده و دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی نیز تهیه شده و به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی آماده کرده ایم و منتظر هستیم تا شرایط کرونا از بین برود و ستاد ملی مبارزه با کرونا مجوز اعزام زائر را بدهد.

 

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به زیرساخت های موجود برای اعزام زائر به سوریه گفت: زیرساخت ها نظیر هتل و حمل و نقل در سوریه فراهم است و اعزام زائر نیز به صورت هوایی انجام می شود و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم اما به دلیل شرایط کرونا و ممنوعیت های موجود حتی در داخل کشور نیز سفرهای زیارتی انجام نمی شود.

 

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ گونه اعزام زائر به عتبات عالیات در عراق و سوریه انجام نمی شود، گفت: برای اعزام زائر به سوریه و عراق در انتظار مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم.
منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.