پای منبر ولی/ بشر مرهون اسلام، اهل بیت و خاندان رسالت

کد خبر: 10557
بشريت يكجا مرهون فاطمه‌ى زهرا (سلام‌الله‌عليها) است - و اين گزاف نيست؛ حقيقتى است - همچنان كه بشريت مرهون اسلام، مرهون قرآن، مرهون تعليمات انبيا و پيامبر خاتم(صلّى‌الله‌عليه واله‌وسلّم) است.
وارث: فيوضات فاطمه‌ى زهرا(سلام‌الله‌عليها)، به مجموعه‌ى كوچكى كه در مقابل مجموعه‌ى انسانيت، جمع محدودى به حساب مى‌آيد، منحصر نمى‌شود. اگر با يك ديد واقع‌بين و منطقى نگاه كنيم، بشريت يكجا مرهون فاطمه‌ى زهرا (سلام‌الله‌عليها) است - و اين گزاف نيست؛ حقيقتى است - همچنان كه بشريت مرهون اسلام، مرهون قرآن، مرهون تعليمات انبيا و پيامبر خاتم(صلّى‌الله‌عليه واله‌وسلّم) است. در هميشه‌ى تاريخ اين‌طور بوده، امروز هم همين‌طور است و روزبه‌روز نور اسلام و معنويت فاطمه‌ى زهرا(سلام‌الله‌عليها) آشكارتر خواهد شد و بشريت آن را لمس خواهد كرد.


  برادران عزيز! آنچه ما وظيفه داريم، اين است كه خود را شايسته‌ى انتساب به آن خاندان كنيم. البته منتسب بودن به خاندان رسالت و از جمله‌ى وابستگان آنها و معروفين به ولايت آنها بودن، دشوار است. در زيارت مى‌خوانيم كه ما معروفين به دوستى و محبت شما هستيم؛(1) اين وظيفه‌ى مضاعفى را بر دوش ما مى‌گذارد.

ما بايد خودمان را به اين مركز نور نزديك كنيم؛ و نزديك شدن به مركز نور، لازمه و خاصيتش، نورانى شدن است. بايد با عمل، و نه با محبت خالى، نورانى بشويم؛ عملى كه همان محبت و همان ولايت و همان ايمان، آن را به ما املاء مى‌كند و از ما مى‌خواهد. با اين عمل، بايد جزو اين خاندان و وابسته‌ى به اين خاندان بشويم.

1- و معروفين بتصديقنا ايّاكم». مفاتيح‌الجنان، زيارت جامعه‌ى كبيره‌

دیدار در جمعی از مداحان 70/10/05
/الف121