جایگاه حضرت زهرا(س) به واسطه پیروزی در امتحانات الهی بود

کد خبر: 105735
همزمان با شب سوگواری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها حجت الاسلام کفیل در آیین عزاداری این مراسم به صفات حضرت زهرا(س) و پیروزی ایشان در امتحانات الهی اشاره کرد.
وارث

همزمان با شب سوگواری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها حجت الاسلام والمسلمین کفیل در آیین عزاداری این مراسم که به همت بنیاد فرهنگی تربیتی معلم برگزار شد با بیان این مطلب که انسان باید در همه شئونات زندگی تسلیم امر خداوند باشد گفت:ما اگر در دعای عهد با امام زمان تجدید پیمان می بندیم این تجدید پیمان برای تمام شئونات زندگی است تا در رکاب ایشان باشیم یا در زیارت آل یاسین زمانی که از  لفظ سلام در روز و شب و هنگام سجود و رکوع یاد می‌کنیم یعنی از تسلیم بودن دائمی سخن می گوییم یعنی آنکه در هر لحظه تسلیم و امام هستیم.لذا اگر در امتحانات الهی قرار گرفتیم آنجا نیز تسلیم امر الهی خواهیم بود. بود.

 وی افزود: امتحان الهی مقدمه عنایت خداوند است یعنی پروردگارعالم برای آنکه به کسی چیزی بدهد ابتدا  امتحان میکند. از این روست که در دعای ندبه خداوند امامان را به بهترین جایگاه رسانده است اما در ابتدای راه با آنها  شرط  بسته است تا  در مسیر زهر باقی بمانند.

 حجت الاسلام کفیل عنوان کرد: به ما توصیه نشده است که طالب امتحان خداوند باشیم اما هنگامیکه در ورطه آزمون الهی قرار گرفته ایم باید خوشحال شویم چراکه خداوند با ما کاری دارد که از ما امتحان میگیرد خداوند به حضرت زهرا سلام الله علیها می فرماید که تو امتحان شده هستی و در این امتحان پیروز و سربلند بیرون آمده ای. از این روست که می توان استنباط کرد که خداوند متعال عنایات وافری به حضرت زهرا سلام الله علیها دارد و این عنایات به واسطه نسبت  ایشان با پیامبر اسلام نیست بلکه   به واسطه سربلندی در امتحانات الهی است.

وی عنوان کرد: ما در نماز از دو صفت رحمان و رحیمیت الهی سخن می گوییم همانطور که میدانید صفت رحمانیت خدا مشمول فیض عام و دادنی به همه خلایق است  اما فیض رحیمیت گرفتنی است و تنها افراد مومن می توانند از آن بهره مند شود از طرفی نیز در ادبیات قرآن کریم مومن کسی است که متولی امر خود را مولی الموحدین حضرت علی علیه السلام قرار داده باشد.گفتنی است ما در این عالم برای کسب فیض الهی آمده ایم  لذا خداوند از مدعیان به کسب فیض الهی نیز امتحان میگیرد.

 حجت الاسلام کفیل تصریح کرد: حضرت هاجر پس از  سالهای دراز  فرزند دار شد آن هنگام حضرت ابراهیم از خداوند خواست تا نسل و ذره ی خود را تا آخر دنیا پای سفره خداوند بنشاند. از این رو خداوند به حضرت هاجر فرمود که در امتحان خوب موفق شدی و تا آخر عالم هرکسی که در طواف خانه خدا شرکت می کند ثوابی برای حضرت هاجر  نوشته می شود و ایشان از لحاظ معنوی بالاتر می رود.

 وی عنوان کرد: در جای دیگر قرآن کریم می‌فرماید که آسیه زن فرعون وقتی سر کلاس حضرت موسی علیه السلام نشست  به خداوند فرمود که من از قصر دنیا دست کشیدم و از تو می خواهم که در بهشت نزد خودت به من خانه ای بدهی.

حجت الاسلام کفیل خاطر نشان کرد: تمام این موارد نشان از این دارد که رسیدن به مقامات و عنایات الهی به خواست و اراده خود انسان برمی گردد خداوند به بندگان می‌فرماید ابتدا محکم و ثابت قدم برای استغاثه به نزد او بیایند و خداوند آنها را خوب اجابت میکند. انسان با گریه نماز شب و اعمال شایسته می تواند   به خداوند نزدیک شود و از این نکته غافل نشود که شیطان همواره نقشی جز دور کردن انسان از پروردگار عالم ندارد در رسیدن به فیض الهی جز با امتحان میسر نمی شود و پیروزی بندگان صالح خدا در این امتحانات به دعای امام زمان عجل الله فرجه الشریف حتمی و قطعی است.

 منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.