حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری:

یاد مرگ دنیا را در نظر انسان کوچک می‌کند

کد خبر: 105806
حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: یاد مرگ دنیا را در نظر انسان کوچک می‌کند، ویروس حب دنیا کشنده نیکان است اما اگر ویروس دنیا با یاد مرگ کوچک شود خطر آن کم می‌شود.
وارث

حجت‌الاسلام والمسلمین «مهدی ماندگاری» شامگاه سه‌شنبه ۳۰ دیماه در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: فاطمه زهرا(س) ریشه مشکلات فردی و اجتماعی را توجه و میل به تبلیغات باطل بیان کردند.

وی افزود: یاد مرگ دنیا را در نظر انسان کوچک می‌کند، ویروس حب دنیا کشنده نیکان است اما اگر ویروس دنیا با یاد مرگ کوچک شود خطر آن کم می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه آسیب دیگر جامعه اسلامی خودمحوری است، عنوان کرد: شیطان به علت خودبزرگ‌بینی و خودمحوری از امر الهی ابا کرد. امانیست که مکتب امروز لیبرالیسم غرب است می‌خواهد انسان را جای خدا بگذارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه مکتب اسلام خودبزرگ‌بینی و خودمحوری را رد می‌کند، اظهار کرد: تبلیغات باطل دنبال بزرگ کردن توهمی انسان است، اما دین اسلام دنبال بزرگ کردن حقیقی انسان است.

وی افزود: اگر خداوند با انسان نباشد انسان عرضه هیچ کاری ندارد چگونه به خود مغرور می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت زهرا(س) فرمودند«خدایا مرا در دورن خودم ذلیل کن» ابراز کرد: تبلیغات باطل نمی‌خواهد که انسان بنده خداوند شود سعی می‌کند او را خودبزرگ‌بین کند. امام راحل می‌فرمایند من من کردن انسان از ناحیه شیطان است. انسان اگر نزد خداوند کوچکی کند خداوند او را بزرگ می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه خودبزرگ‌بینی‌های مسلمانان سبب شد که اهل بیت(ع) مظلوم واقع شوند، گفت: کسانی که در طول تاریخ دچار خودبزرگ‌بینی شدند عقل آنها کار نکرد، از خداوند بخواهیم که با ثروت، قدرت و علم  دچار خودبزرگ‌بینی نشویم.

وی افزود: هر آنچه خداوند از امورات مادی و معنوی به ما داده است امانت و امتحان است، به عنوان مثال ثروت حلال اشکالی ندارد اما ثروتمندان بدانند که ثروت‌ آنها مقابل ثروت خدا قابل مقایسه نیست و این ثروت امانت الهی در دست آنها است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: برای ثروت باید زکات، خمس و صدقه رد شود، هرچه ثروت بیشتر زکات، خمس و صدقه دادن باید بیشتر باشد، برخی با ثروت خود جهنمی می‌شوند آنها دچار خودبزرگ‌بینی می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه برخی با علم دچار بزرگ‌بینی می‌شوند، عنوان کرد: پیامبر(ص) با آن همه علم خاضع بودند چون علم خود را از ناحیه خدا دانسته و علم خود را مقابل علم الهی هیچ می‌دانستند.

وی ادامه داد: علم امام زمان(عج) به بشریت صدمه نمی‌زند اما امروز بشر با علم خود به خود صدمه می‌زند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه یکی دیگر از عوامل خودبزرگ‌بینی عبادت است، گفت: تبلیغات باطل با خودبزرگ‌بینی به وسیله عبادات برخی مسلمانان را به کارهای شیطانی وادار کرد. تبلیغات باطل از عبادات ما برای ما بت می‌سازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه زکات قدرت و ریاست خدمت به مردم است، اظهار کرد: یکی دیگر از چیزهایی که انسان را دچار خودبزرگ‌بینی می‌کند جمال و شهرت است، امروز برخی هنرپیشه‌ها در اثر جمال و شهرتی که دارند دچار خودبزرگ‌بینی شده و گمراه شدند. زکات زیبایی عفت و زکات شهرت گره‌گشایی از مشکلات مردم است اگر اینگونه نباشد انسان دچار خسارت می‌شود.
منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.