کربلا در شب میلاد امام جواد و حضرت علی اصغر(ع)

کد خبر: 106424
همزمان با شب میلاد امام جواد و حضرت علی اصغر(ع) و با وجود اعمال محدودیت در عراق بسیاری از مردم کربلا حوالی اذان مغرب به حرم سیدالشهدا (ع) مشرف شدند.
وارث

دهم رجب همزمان با میلاد امام جواد (ع) و حضرت علی اصغر (ع) است که هر ساله جمعی از عاشقان اهل بیت (ع) در این ایام به عتبات مشرف می‌شدند و بسیاری نیز در بین‌الحرمین میلاد دو باب الحوائج‌ را جشن می‌گرفتند و علاوه بر پهن کردن سفره‌های سبزرنگ، به توزیع شکلات و میوه می‌پرداختند.

امسال با توجه به شیوع کرونا و ممنوعیت ورود زائر خارجی به عراق، ایرانیان در حسرت زیارت ماندند. همچنین به دلیل اعمال محدودیت در عراق برای جلوگیری از شیوع‌کرونا، در این ایام پرفضیلت بسیاری از عراقی‌ها هم امکان تشرف به حرم‌های مطهر را ندارند و فقط افراد بومی می‌توانند به زیارت حرم‌ها مشرف شوند.

به همین دلیل در این ایام که حرم‌های مطهر مملو از جمعیت بود و شبانه‌روز زوار در حال زیارت بودند، اکنون در ساعاتی خلوت و حتی خالی از زائر است؛ چرا که از ساعت ۲۰ منع تردد نیز در عراق اعمال شده است. البته بسیاری از عاشقان حسینی در ایام مناسبتی سعی می‌کنند خود را به حرم‌های کربلا رسانده و در آنجا به زیارت بپردازند.

شب گذشته همزمان با شب میلاد امام‌جواد (ع) و حضرت علی اصغر (ع)، برخی مردم کربلا به حرم‌های مطهر مشرف شدند و با وجود محدودیت‌ها، زوار در جوار ضریح امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) به نیایش پرداختند. اما از ساعت ۲۲ حرم نسبت به سایر ساعت‌ها خلوت و تعداد زوار هم انگشت‌شمار می‌شود.

 حرم مطهر امام حسین (ع) اگر چه در ساعاتی از شب خلوت می‌شود، اما ظهر و هنگام غروب بسیاری از مردم عراق به این مکان مقدس مشرف می‌شوند.

منبع: فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.