هیأتی‌های اسلامشهر ۴۲ هزار درخت زیتون می‌کارند

کد خبر: 106613
مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان اسلامشهر گفت: همزمان با روز درختکاری،۴۲ هزار اصله نهال مثمر زیتون که در قرآن هم از آن نام برده شده است با محوریت هیأتی‌ها و فعالین قرآنی در این شهرستان کاشته می‌شود.
وارث

حجت‌الاسلام سیدحسین موسوی مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان اسلامشهر با اشاره به اینکه امسال هم به مناسبت روز درختکاری هیأتی‌ها و فعالین قرآنی این شهرستان پای کار محیط زیست و درختکاری آمدند، اظهارداشت: روز گذشته سه‌شنبه ۱۲ اسفندماه، همایش همیاران محیط زیست با حضور پرچمداران و مسئولین هیأت‌های مذهبی و مسئولین خانه‌ها و موسسات قرآنی شهرستان و فعالان فرهنگی یعنی مدیران کانون‌های فرهنگی و تبلیغی برگزار شد.

همایش همیاران محیط زیست اسلامشهر با حضور پرچمداران و مسئولین هیأت‌های مذهبی، مسئولین قرآنی و فرهنگی شهرستان

 

وی افزود: بناست در ایام روز درختکاری، ۴۲ هزار اصله نهال مثمر زیتون که در قرآن هم از آن نام برده شده است با محوریت هیأتی‌ها و فعالین قرآنی کاشته شود.

موسوی با بیان اینکه در این جلسه پیرامون اهمیت درختکاری و تاکیدات اسلام بر این مباحث مطالبی ارائه شد، گفت: در روایتی از امام صادق(ع) داریم که بعد از درگذشت انسان، ۶ باقی الصالحات از او باقی خواهد ماند که یکی از آن‌ها کاشت یک درخت و نگهداری از آن برای به ثمر نشستن است. مادامی که مردم از سایه، اکسیژن، میوه و ... این درخت استفاده کنند پاداش و ثوابی به حساب آن فرد می‌رسد.

 

 

مسئول هیأت یامهدی (عج) واوان در شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه قطعا اشاره شدن به نام چند میوه خاص در آیات قرآن بی‌دلیل نیست، افزود: باید در خیابان، پارک‌ها و ... این نهال‌های قرآنی و یا نهال‌های تاکید شده در روایات معصومین کاشته شود. امیدوارم روزی مردم در خیابان‌ها مردم درختان میوه‌های مثمر و قرآنی مواجه شوند و فقرا و نیازمندان در خیابان و پارک، از میوه‌های آن‌ها مصرف کنند.

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان اسلامشهر در پاسخ به این سوال که چرا درخت زیتون در این منطقه غرس می‌شود، گفت: زیتون یک میوه استراتژیک است که هم میوه آن و هم روغن حاصل از میوه آن قابلیت استفاده دارد و چند سال قبل نیز مقام معظم رهبری بر کاشت و بهره‌برداری از این درخت و استفاده و ورود میوه و روغن آن به زندگی مردم توصیه کرده بودند که متاسفانه این بیانات مغفول مانده است. مقام معظم رهبری ۱۴ دی‌ماه سال ۸۴ فرمودند: «بر روی دانه‌های روغنی و کُلزا یا زیتون هم کار شود. یکی از کارهای خوب این دولت این است که می‌خواهند زیتون را هر چه بیش از پیش ترویج کنند؛ وارد سبد غذایی مردم کنند، که جزو کارهای بسیار خوب است. البته کشور بایستی حتماً در برنج، گوشت و لبنیات هم به خودکفایی برسد؛ این جزو کارهایی است که مسؤولان دولتی باید بکنند.»

 

وی ادامه داد: ما در آستانه سال ۱۴۰۰ بیش از ۹۰ درصد روغن مورد نیاز کشور وابسته به واردات و خارج است، در حالی که می‌توان روغن زیتون را جایگزین کنیم. الحمدلله اقلیم شهرستان اسلامشهر سازگاری با کشت زیتون دارد و امیدواریم بتوانیم با سرمایه‌گذاری در این عرصه بتوانیم در سال‌های آینده، هم مانع آلودگی هوای این شهرستان شویم و هوای پاک برای مردم ایجاد کنیم و هم این محصول را از این شهرستان وارد بازار کنیم و بتوانیم کارخانه روغن‌گیری و فراوری این محصول شویم.

موسوی با اشاره به اینکه زیتون نماد مقاومت است و جمهوری اسلامی نیز ۴۲ ساله شده است، کاشت ۴۲ هزار نهال زیتون را در دستور کار گذاشته‌ایم، گفت: ۴۲ سال است که دشمن تلاش می‌کند تا جمهوری اسلامی ایران نباشد اما ما مقاومت کردیم و امروز با انگیزه بیشتری در گام دوم انقلاب وارد عرصه‌های متعدد شده‌ایم.

 

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان اسلامشهر با اشاره به اینکه کاشت نهال‌ها در ۳ قالب انجام می‌شود، گفت: در قالب اول هیأتی‌ها و قرآنی‌ها نهال‌ها را میان مردم در نقاط مختلف شهرستان از چهاردانگه تا احمدآباد مستوفی و واوان و ... توزیع می‌کنند تا آنان وارد عرصه شوند و درختان را بکارند که این قالب اصلی ماست. قالب دوم، احداث باغ‌های زیتون است که به مسئولین در در روستاها و مناطق  محروم شهرستان اسلامشهر مانند مرجانک، کاشانک، ایرین، چیچکلو و ... اعلام کردیم اگر فردی زمین دارای آب دارد و علاقه‌مند است تا به باغ زیتون تبدیل شود، ما آمادگی داریم تا برای او، به صورت رایگان باغ احداث کنیم.

وی گفت: در قالب سوم در ادارات، مساجد و حسینیه‌هایی هستند که زمین دارند و امکان کاشت درخت دارند. بسیاری از این‌ها با ارسال نامه‌هایی تقاضا داشتند که در هفته آینده درختانی در این مراکز کاشته خواهد شد.

 

مسئول هیأت یامهدی (عج) واوان در شهرستان اسلامشهر با اشاره به اینکه کاشت این درختان از ۱۵ اسفندماه آغاز خواهد و ادامه خواهد داشت و امیدواریم روند کاشت این نهال ادامه داشته باشد تا روزی اسلامشهری‌ها در تولید روغن زیتون موثر باشند، گفت: ما سال گذشته نیز ۵ هزار اصله نهال زیتون در محله‌ای که مسجد موسی بن جعفر (ع) و هیأت یامهدی (عج) قرار داشت، کاشتیم. ان شاء الله در سال‌های آینده شاهد رونق درختکاری در میان فعالین فرهنگی، هیأتی و قرآنی باشیم.
منبع: فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.