آیت الله العظمی مکارم شیرازی؛ تبیین چهره حضرت ابوطالب(ع) خدمت بزرگی به جهان اسلام است

کد خبر: 106670
آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار دست اندرکاران همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) گفت:نکوداشت و تبیین چهره حضرت ابوطالب(ع) خدمت بزرگی به جهان اسلام است.
وارث

به نقل از دفتر آیت الله مکارم شیرازی، وی در دیدار دست اندرکاران همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) پس از استماع گزارش ارائه شده از سوی مسؤولان برگزاری، نسبت به فعالیت ها و اقدامات انجام شده به منظور تبیین شخصیت ایشان، ابراز خرسندی کرده و فرمودند: بحمدالله کار گسترده ای در مورد حضرت ابوطالب(ع) انجام شده، این قبیل فعالیت ها باقیات الصالحات است و جاویدان می ماند و افراد بهانه جو را خلع سلاح می کند.

 

آیت الله مکارم شیرازی مظلومیت حضرت ابوطالب(ع) را مورد توجه قرار داده و با اشاره به اینکه مظلومیت ایشان ناشی از مظلومیت امیرمؤمنان(ع) است، اظهار داشتند: بدخواهان و کسانی که با امیرمؤمنان(ع) دشمنی داشتند با نقل قول های مختلف همواره سعی داشتند تا چهره حضرت ابی طالب(ع) را مخدوش سازند و سوسیالیست قلمداد کنند و علتش هم دشمنی با امیرمؤمنان(ع) بود.

 

وی در بخش دیگر فرمایشات خود با تاکید بر لزوم معرفی چهره حضرت ابوطالب(ع) به نحو شایسته برای جامعه بویژه نسل جوان، بهره گیری از جاذبه های رسانه ای، فرهنگی، هنری و سینمایی را در این راستا به دست اندرکاران این همایش متذکر شدند.

 

آیت الله العظمی مکارم شیرازی نکوداشت و تبیین چهره حضرت ابوطالب(ع) را خدمت بزرگی به عالم اسلام و تشیع برشمرده و با تاکید بر این که آن حضرت به معنای واقعی و حقیقی مؤمن بودند، افزودند: فعالیت شما در این همایش باید با اتکا به منابع متقن باشد، به نحوی که جلوی بهانه جویی مغرضان و بدخواهان گرفته شود.
منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.