توصیه مطیعی به جوانان برای روزه گرفتن در روزهای پایانی رجب

کد خبر: 106685
میثم مطیعی مداح اهل بیت(ع) با توصیه به جوانان برای روزه گرفتن در روزهای پایانی ماه رجب گفت: براساس روایتی از امام صادق(ع)، روزه در این ایام برای سکرات موت، عذاب قبر و وحشت بعد از مرگ به کارتان می‌آید.
وارث

میثم مطیعی مداح اهل بیت(ع) اظهار داشت: شیخ صدوق در کتاب فضائل الاشهر الثلاثة، روایاتی در خصوص فضائل سه ماه رجب، شعبان و رمضان را جمع‌آوری کرده است که در روایت سوم آن در خصوص ماه رجب داریم که علی بن سالم از پدرش نقل می‌کند که چند روزی از ماه رجب باقی مانده بود که نزد امام صادق(ع) رسیدم و ایشان زمانی که چشمش به من افتاد، از من پرسیدند: سالم آیا در این ماه روزه گرفتی؟ من پاسخ دادم نه روزه نگرفتم.

این مداح اهل بیت(ع) افزود: امام صادق(ع) به او فرمودند: اینقدر ثواب از دست دادی که حسابش را فقط خدا می‌داند. این ماه را خدا فضیلت داده است و حرمت آن را بزرگ داشته است و برای کسانی که در این ماه روزه بگیرند، کرامت خود را واجب کرده است.

وی با اشاره به اینکه این کرامت در این روایت، براساس قرائن به معنای بهشت است، ‌ادامه داد: سالم از امام می‌پرسد اگر در این روزهای باقیمانده روزه بگیرم آیا به بخشی از ثواب روزه‌داران در این ماه دست پیدا می‌کنم؟ حضرت پاسخ دادند: ای سالم، هرکس یک روز از آخر ماه رجب را روزه بگیرد، آن روزه برای او مایه ایمن ماندن از سختی‌ها در هنگام جان کندن، وحشت بعد از مرگ و عذاب قبر می‌شود.

مطیعی در توصیه‌ای به جوانان گفت: تاکنون این فرصت را از دست دادید؟ اگر یک روز را روزه بگیرید برای سکرات موت، عذاب قبر و وحشت بعد از مرگ به کارتان می‌آید.

این مداح اهل بیت(ع) تصریح کرد: در این روایت داریم اگر کسی دو روز آخر از این ماه را روزه بگیرد، آن روزه‌ها، جواز عبور از صراطش می‌شود. هرکسی سه روز از آخر این ماه را روزه بگیرد، در روز قیامت از هراس و وحشت دور خواهد ماند و برات آزادی از آتش جهنم به او داده خواهد شد.
منبع: فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.