ایجاد رغبت اجتماعی به امام زمان(عج)، راه مانع‌زدایی از مسیر ظهور است

کد خبر: 107050
حجت‌الاسلام فوادیان با بیان اینکه موانع ظهور همان عوامل غیبت امام زمان(عج) هستند، گفت: اگر می‌خواهیم از مسیر ظهور مانع‌زدایی کنیم باید رغبت اجتماعی و شوق عمومی به دولت کریمه و وجود مقدس امام عصر(عج) در دل‌ها ایجاد شود.
وارث

حجت الاسلام والمسلمین «محمدرضا فوادیان» درباره راه های مانع زدایی از مسیر ظهور امام زمان(عج)، اظهار کرد: موانع ظهور، همان عوامل غیبت امام زمان(عج) هستند و ایشان ظهور نمی کنند چون این علت ها همچنان به قوت خود باقی است.

 

این کارشناس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم ادامه داد: از علت های مهمی که برای عدم ظهور حضرت حجت(عج) وجود دارد، عدم آمادگی مردم برای تحمل و درک حکومت ولی خدا است در طول تاریخ مردم با سیره و سنت حجت های الهی مبارزه کرده اند و کار به جایی رسید که آخرین ولی خدا برای آنکه مردم به این بلوغ فکری برسند و مضطر به آن وجود الهی شوند در پس پرده غیبت قرار گرفت. از این رو، تا بشریت به این بلوغ نرسد که ما برای تعالی و قرب راهی جز همراهی با ولی خدا نداریم غیبت امام زمان(عج) ادامه می یابد.

 

وی تاکید کرد: اگر می خواهیم از مسیر ظهور مانع زدایی کنیم باید رغبت اجتماعی به دولت کریمه و وجود مقدس امام عصر(عج) در دل ها ایجاد شود چنان که در دعای افتتاح می خوانیم: «اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَيْكَ فِي دَوْلَةٍ كَرِيمَةٍ». بشر امروز راه های مختلفی را برای سعادت تجربه می کند چه از راه علم، چه از راه تکنولوژی و چه با دستاوردهای علمی تجربی و می کوشد راه خود را در گرداب ها پیدا کند.

 

حجت الاسلام فوادیان ابراز کرد: بشر در جستجوی همینراه رهایی است که متوجه می شود انسان نمی تواند بر خود حاکمیت داشته باشد و باید حاکمیت الله را بپذیرد و شرط پذیرش این حاکمیت طی کردن مسیر تعیین شده خدا است. به عبارت بهتر، خداوند کسی را از جنس بشر به عنوان راه به سوی خود قرار داده است: «أنْتُمُ الصِّراطَ الْأَقْوَمُ»؛ اگر این بلوغ فکری در انسان ها ایجاد شود، از مسیر ظهور مانع زدایی می شود.

 

این کارشناس مهدوی با بیان اینکه دستیابی به بلوغ فکری نیازمند تامل، تفکر، تعمق و تضارب آراء است، گفت: اگر تضارب آراء و گفتگو درباره ادیان شکل بگیرد و امتیازات تفکر شیعی و دستاوردهای دولت موعود با دستاورد دیگر حکومت ها تبیین و ادبیات منجی‌خواهی و منجی‌گرایی شیعی در میان سایر ملت ها رایج شود، گام بسیار موثری در ایجاد این رغبت اجتماعی برداشته می شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: بهترین لسان برای ایجاد شوق نسبت به مهدویت، لسان روایات است قریب به دو هزار روایت غیرتکراری درباره مهدویت داریم اما متاسفانه بین این ادبیات و عملکرد مردم و مسئولان و ملت ها گسست ایجاد شده اگر این گسست برداشته شود و ادبیات مهدوی روایات را در عمل پیاده کنیم آنگاه شوق عمومی نسبت به مهدویت و ظهور شکل می گیرد.

 

حجت الاسلام فوادیان در پایان خاطرنشان کرد: ما در سیستم اقتصادی، دیپلماسی و ارتباط با سیار ملت ها و ... ادبیات انتظار را پیاده نکرده ایم و به روایات مهدوی نگاه استراتژیک نداریم، در حالی که برای مانع زدایی از مسیر ظهور باید این گسست ها برطرف شود.


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.