فاضل لنکرانی؛ مبلغان مذهبی مراقب بدعت‌ها باشند

کد خبر: 107080
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: گاهی در بعضی از کلیپ‌ها ملاحظه می‌شود افرادی دنبال این هستند که دامنه بدعت‌ها و خرافات را در دین اسلام و مذهب اهل‌بیت(ع) گسترش دهند، از این رو مبلغان مذهبی خیلی مراقب این توطئه باشند.
وارث

 آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در جمع طلبه‌های پاکستانی مقیم قم که برای تبلیغ ماه رمضان عازم کشور پاکستان هستند اظهار داشت: هر روز صهیونیست‌ها علیه اسلام، مسلمانان و شیعیان بویژه علیه انقلاب اسلامی ما توطئه‌چینی می‌کنند.

وی افزود: نقشه‌های دشمنان دین باید بیان شود، منبری که نیاز زمانه‌ بشر در آن ذکر نشود، هر چقدر هم بالای آن آیه‌های قرآن و روایت‌ها خوانده شود، فایده‌ای نخواهد داشت، باید از ذکر آیه‌ها و روایت‌ها استفاده کرد که الان این آیه یا روایت بر شرایط روز چطور تطبیق پیدا می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه گاهی در بعضی از کلیپ‌ها ملاحظه می‌شود افرادی دنبال این هستند که دامنه بدعت‌ها و خرافات را در دین اسلام و مذهب اهل‌بیت(ع) گسترش دهند، افزود: خیلی مراقب این توطئه باشید به مردم بگویید وظیفه دارید آنچه را که اسلام و اهل‌بیت  فرموده‌اند انجام دهید، آن نمازی را بخوانید که پیامبر و اهل‌بیت می‌خواندند، خلیفه دوم بدعت‌گذاری کرد و دست روی دست گذاشتن را در نماز مطرح کرد، امروز هم بعضی‌ها اضافات دیگری به نام اهل‌بیت طرح می‌کنند این هم بدعت است و جایز نیست، مراقب بدعت‌ها باشیم و از دین و مکتب پاسداری کنیم.

آیت الله فاضل لنکرانی با تاکید بر اینکه مردم در هدایت مردم دخیل باشند تصریح کرد: پیامبر اسلام فرمود کسی که انسانی را هدایت کند اگر تمام عالم را در کفه‌ای از ترازو قرار بدهند به سنگینی و ارزش عمل او نمی‌رسد.

وی با اشاره به اهمیت شناسایی مشکل‌های منطقه محل تبلیغ گفت: یک مبلغ باید اول جامعه‌شناسی کند که در منطقه چه خبر است، در ذهن جوان‌ها چه سوال‌هایی مطرح است، چه شبهه‌هایی در ذهن مردم وجود دارد و در جلسه‌های تبلیغی پاسخ آن را مطرح کند تا موفق به تحکیم دین خدا شود، چرا که ما دنبال این هستیم که دین خدا را تحکیم کنیم و برای نسل‌های آینده این امانت را حفظ کرده و به آنها منتقل کنیم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار به طلبه‌ها و مبلغان توصیه کرد: اگر توانایی دارید مشکل‌های اجتماعی مردم را حل کنید، نگویید به من چه ارتباط دارد که مردم آب یا برق و مشکل دیگری دارند یا ندارند، امروز زمانی است که مبلغ باید در این کارها به صورت جهادی وارد شود. نظیر همین کارهایی که طلبه های ما در قضیه کرونا و سیل و زلزله جهادگرانه انجام داده و وارد عمل شدند شما نیز اگر در منطقه‌ای مشکلی وجود دارد با ریش سفیدهای محل جلسه‌هایی داشته باشید و دنبال حل آن باشید.

منبع: ایرنا


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.