بیانیه بسیج مداحان: ضرر تعطیلی جلسات ماه رمضان جبران‌ناپذیر است

کد خبر: 107102
سازمان بسیج مداحان و هیأت‌های مذهبی کشور در خصوص ماه مبارک رمضان و تصمیمات ستاد مقابله با کرونا بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: اگر خدای نخواسته در برگزاری مراسمات این ماه، خللی ایجاد شود، بسیاری از موارد دینی تحت‌الشعاع خواهد شد.
وارث

سازمان بسیج مداحان و هیأت‌های مذهبی کشور در خصوص ماه مبارک رمضان و تصمیمات ستاد مقابله با کرونا بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

شهر رمضان الذی انزل فیه القران هدی للناس و بینات من الهدی والفرقان

 ماه مبارک رمضان ماه عبودیت و ماه بندگی مخلوق به درگاه خالق است. ماه توبه و انابه ذخیره سازی برای یک سال است که اگر خدای نخواسته در برگزاری مراسمات این ماه مخصوصاً لیالی پرخیر و برکت قدر که برتر از هزار ماه است، خللی ایجاد شود و باعث کم‌رنگی برنامه‌های این ماه شود، بسیاری از موارد دینی و مذهبی تحت‌الشعاع خواهد شد. چرا که سرنوشت یکسال انسان‌ها در این ماه رقم می‌خورد.

 خوشبختانه در طول مدت بیش از یکسال، این جامعه ستایشگری بود که نسبت به رعایت نکات بهداشتی و شیوه‌نامه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در خط مقدم قرار گرفت و هر بار خوش درخشید، ضمن اینکه علاوه بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کاهش شیوع این بیماری اعم از ضدعفونی کردن مساجد، حسینیه‌ها، هیأت‌های، معابر، مکان‌های پرتردد، تولید ماسک و پخش مواد ضدعفونی، اهدای خون و توزیع بسته‌های معیشتی نقش بی‌بدیل ایفا کرده است.

این در حالی است که مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا دوباره بیشترین سختی را برای برپایی مراسم ماه مبارک رمضان در پیش گرفته و نسبت به سایر فعالیت‌ها و مناسبت‌ها از جمله نوروز منفعل عمل کرده و حتی مجوز فعالیت نیز در این شرایط برای برخی تورهای کشورهای خارجی نیز صادر شد که جای بسی تامل دارد و چند سوال در ذهن مخاطب و جامعه هیأت‌ها شکل می‌گیرد.

با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده کارشناسان دینی در برگزاری مراسمات ماه‌های رمضان سال گذشته چرا ستاد ملی کرونا منویات حضرت آقا را نادیده گرفته است؟!

چرا ستاد ملی کرونا تصمیمات منفعلانه و بعضا غیرکارشناسی اتخاذ می‌کند مگر غیر از این است که در یک سال اخیر مجالس مذهبی با شیوه‌نامه‌های نوین و با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد و به گفته خود مسئولان ستاد ملی کرونا کمترین آسیب در حوزه مراسمات مذهبی بود؟

جامعه ستایشگری همانند گذشته بر لزوم فعالیت‌های خود و برپایی مجالس دعا و تضرع در ماه مبارک رمضان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تاکید دارد.

از ستاد ملی مقابله با کرونا انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی معقول و منصفانه در جهت برگزاری هرچه بیشتر مراسمات ماه مبارک رمضان به یاری جامعه ستایشگری بشتابد تامردم مومن و خداجوی از فیوضات این ماه عظیم و شریف بیشتر بهره‌مند شوند.


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.