نماهنگ یادمان صیاد یادمان عشق است

کد خبر: 107106
همزمان با ایام شهادت سپهبد شهید علی صیادشیرازی نماهنگ« یادمان صیاد یادمان عشق است»، همراه با تصاویری از این شهید والامقام منتشر شد
وارث

 شهید سپهبد علی صیادشیرازی یکی از غیورمردان کشورمان که در روزهای سخت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، جانانه برای حفظ اسلام و میهن عزیزمان اقدامات بی‌شائبه‌ای انجام داد. ایشان در 14 خرداد 1323 خورشیدی در درگز استان خراسان‌ رضوی دیده به جهان گشود.بعد از گذراندن دوران مدرسه به سربازی رفت و با پایان این دوره به استخدام ژاندارمری سابق درآمد و به دلیل رشادت‌ها و فعالیت‌هایش به ارتش منتقل شد و قبل از انقلاب اسلامی در شهرهایی مانند گرگان، مشهد، آمل و شاهرود مشغول به فعالیت در ارتش بود.

سپس به دانشکده افسری ارتش رفت و در 1346 خورشیدی با درجه ستوان‌دومی در رسته توپخانه از آن دانشکده فارغ‌التحصیل شد، همچنین وی دوره‌های چتربازی و رنجر را نیز با رتبه یکم گذراند. ایشان در سازماندهی و فعالیت نیروهای انقلابی در ارتش تلاشی گسترده داشت.

این فرمانده شجاع و متعهد در مهر 1360 خورشیدی از طرف امام(ره) به فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی منصوب شد و در 18 اردیبهشت 1366 خورشیدی به درجه سرتیپی ارتقای مقام یافت بعد از پایان جنگ تحمیلی در 1368 خورشیدی با حکم آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان معاون بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح منصوب و در شهریور 1372 جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح شد. همچنین در ششم فروردین‌ 1378 خورشیدی از طرف مقام معظم رهبری به درجه سرلشکری ارتقا درجه یافت.

سرانجام این فرمانده متعهد در 21 فروردین 1378خورشیدی در حالی که با خودروی خود به قصد عزیمت به محل کارش از خانه خارج شده بود، مورد هجوم مرد ناشناسی قرار گرفت. به گفته شاهدان مرد تروریست با پوشش لباس رفتگر در حوالی خانه وی به کمین نشسته بود و او را هنگام خروج از خانه به رگبار بست در پی این حادثه سخنگوی گروهک تروریستی منافقین در تماس با خبرگزاری فرانسه در نیکوزیا مسوولیت این جنایت را بر عهده گرفت. این نماهنگ را اینجا ببینید:


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.