حجت‌الاسلام والمسلمین متوسل؛

تا خودسازی نکنیم ظهور در حد آرزویی منتظرانه باقی می‌ماند!

کد خبر: 107116
حجت‌الاسلام والمسلمین متوسل با بیان اینکه آماده شدن برای یاری امام عصر(عج) در حلقه‌ها و سطوح مختلف نیازمند خودسازی است، گفت: تا ما انسان‌ها به تقوا نرسیم ظهور صرفاً به عنوان آرزوی منتظرانه باقی می‌ماند.
وارث

حجت الاسلام والمسلمین «محمود متوسل»  درباره موانعی که باید از مسیر ظهور امام زمان(عج) برطرف شود، اظهار کرد: بنابر تصریح روایات مهدوی، از موانع اصلی ظهور آن است که انسان های پاک برای یاری حضرت بقیه الله الاعظم(عج) به تعداد و حد لازم نرسیده اند.

 

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) ادامه داد: برخی روایات تعداد یاران امام مهدی(عج) را 313 نفر بیان کرده اند و برخی دیگر این تعداد را حدود 10 هزار و یا چند هزار نفر برشمرده اند، این تصریحات روایی نشان می دهد که یاران امام زمان(عج) فقط 313 تن نیستند، بلکه این تعداد مسئولان اصلی دولت کریمه اند و برای آنکه بتوانند در سراسر دنیا حضرت ولیعصر(عج) را یاری کنند، قطعاً باید جمع کثیری باشند و طبیعتاً کسانی می توانند این مسئولیت را بپذیرند که انسان های پاکدامن و پاکدست و پاک نگاه و به تعبیر دین متقی باشند.

 

وی تاکید کرد: لازمه چنین تقوایی آن است که منتظران ظهور و آرزومندان یاری امام مهدی(عج)، این پاکی را در وجود خویش ایجاد کنند چراکه آماده شدن برای یاری امام عصر(عج) در حلقه ها و سطوح مختلف نیازمند خودسازی است.

 

حجت الاسلام متوسل درباره راه خودسازی برای یاری امام زمان(عج)، تصریح کرد: گام نخست خودسازی، دوری از گناه است هر چند که شرط کافی نیست و بایدهای دیگری نیز باید رعایت شود. اگر قرار باشد از مسیر ظهور حضرت بقیه الله الاعظم(عج) مانع زدایی کنیم باید در گام نخست از گناه دوری کرده و تقوا را در وجود خود تقویت کنیم.

 

وی با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، بیان کرد: روزه بنابر تصریح آیه مرتبط با این واجب شرعی، از اسباب تقوای الهی است. باید توجه داشت تا ما انسان ها به تقوا نرسیم ظهور صرفاً به عنوان آرزوی منتظرانه باقی می ماند. تاریخ نشان داده هر زمان که مردم گرفتار انواع گناهان بوده اند امکان یاری شایسته و بایسته امام زمان خود را نداشته اند چنان که امیرالمومنین(ع) در اثر همین بی تقوایی 25 سال خانه نشین شدند!

 

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با تاکید بر لزوم تنظیم سبک زندگی بر مدار انتظار زمینه ساز ظهور، ابراز کرد: سبک زندگی انسان منتظر با شخص غیرمنتظر تفاوت دارد، چراکه فرهنگ انتظار در سبک زندگی منتظرانه بر همه امور حاکم است برای مثال اینکه در ازدواج سراغ چه کسی برویم به نگاه ما درباره آینده خودمان و جهان وابسته است، همین طور است ارتباطات اجتماعی، انتخابات سیاسی، انتخاب شغل و ... همه تابع سبکی زندگی است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مبنای سبک زندگی منتظرانه و مبتنی بر آرمان های مهدوی این است که در طول روز و در همه انتخاب ها چقدر با نگاه به آن آینده موعود فکر و رفتار کنیم.

منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.