حجت الاسلام عالی:

رسیدن به ولایت اجتماعی مهمترین شاخصه جامعه منتظر است

کد خبر: 107554
پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ولایت فردی و ولایت طاغوت بر جامعه حاکم بود اما امام خمینی (ره) انقلاب کرد تا ولایت اجتماعی در جامعه حاکم شود.
وارث

 حجت الاسلام مسعود عالی در نخستین شب از مراسم احیای لیالی قدر که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، اظهار داشت: ولایتمداری مهمترین محک و امتحان آخرالزمان است که در فتنه‌های بسیاری که به وجود می‌آید انسان‌های خالص از دیگران جدا می‌شوند.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه ابلیس همواره با اهل ولایت ستیز و دشمنی دارد، عنوان کرد: انسان‌های ولایت مدار در مسیر صراط گام بر می‌دارند برای همین زمانی که گفته می‌شود ابلیس در مسیر صراط دام گسترانده مراد گمراه ساختن انسان‌های ولایت مدار است.

وی افزود: روزی زراره به محضر امام صادق (ع) می‌رسد و می‌گویند بی دینان با اینکه دین ندارند اما قوانین و برخی خصوصیات اخلاقی مانند راستگویی، پاکیزگی، وفای به عهد و … را بسیار بهتر از بعضی مسلمانان رعایت می‌کنند اما وقتی به بازار مسلمانان می‌رویم شاهد برخی کم فروشی‌ها، دروغگویی ها و… هستیم دلیل این امر چیست؟ حضرت در پاسخ فرمودند: ابلیس کاری به دشمنان دین ندارد آنها راه خود را می‌روند اما همه دغدغه شیطان گمراه ساختن مؤمنان است تا از مسیر صراط خارج شوند بنابراین تا زمانی که تو و شیعیان در مسیر ولایت باشید شیطان خیالش از شما راحت نمی‌شود و همواره درصدد آن است که شما را گمراه سازد.

حجت الاسلام عالی با بیان خاطره‌ای گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کفاشی در همین تهران زندگی می‌کرد که از محبان اهل بیت (ع) محسوب می‌شد و در مسائل عرفانی، دینی و معرفتی بسیار رشد کرده بود، او می‌گفت من پیش از انقلاب با آن همه فساد و بی حجابی که در جامعه وجود داشت به راحتی می‌توانستم چشم از نامحرم بپوشم تا اینکه در شهر مقدس قم خدمت یکی از بزرگان رسیدم تا تحت اشراف ایشان تربیت شوم و معارف عرفانی را در محضر استاد فرا بگیرم، روزها می‌گذشت تا اینکه یک روز در صف نانوایی ایستاده بودم زنی بد حجاب آمد، من که تا آن روز به راحتی می‌توانستم چشم از نامحرم بردارم اما آن لحظه به سختی و با زحمت توانستم چشم از آن زن فرو ببندم، بعد از این ماجرا نزد استادم رفتم و گفتم چرا با وجود تعالیم شما سخت‌تر از گذشته بر خواسته نفسانی ام فائق آمدم؟ استاد پاسخ داد این امر نشان می‌دهد که راهی که در پیش گرفته ای صحیح است زیرا شیطان تلاش می‌کند تو را از این مسیر بازدارد و زمین بزند.

حکایتی از آیت الله زرآبادی

این کارشناس مسائل دینی ادامه داد: همچنین مرحوم آیت الله زرآبادی که از اولیای الهی بود می‌گفت من در دوران جوانی مراقبت نفس داشتم و به راحتی می‌توانستم باطن افراد را مشاهده کنم روزها از این مکاشفات می‌گذشت تا اینکه یک روز صدایی را شنیدم که گفت تو دیگر به حقیقت دست یافتی و نیازی به خواندن نماز نیست؛ در همین هنگام با خودم گفتم پیامبر با آن درجه و مرتبه تا آخرین لحظه نمازش را اقامه کرد و هرگز این تکلیف از ایشان ساقط نشد من نیز هرگز نماز را ترک نمی‌کنم، باز صدایی آمد و گفت اگر نماز را ترک نکنی همه کرامات را از تو خواهیم گرفت؛ با خودم نجوا کردم که من برای کرامات نماز نمی‌خوانم هدف من بندگی و عبادت پروردگار است، در همین لحظه ناگاه قهقهه ای بلند شد و دیگر از آن پس چیزی ندیدم و فهمیدم که آن همه کرامات شیطانی بوده تا گمراه شوم؛ بعد از این بود که خداوند متعال به ایشان مقامات بالاتری عطا می‌کند.

وی رسیدن به ولایت اجتماعی را بالاترین درجه برای جامعه شیعی دانست و عنوان کرد: زمانی که شیعیان ولایت اجتماعی پیدا کنند در این هنگام شیاطین انسی و جنی در مقابل آنان بلند می‌شوند تا مانع محقق شدن اهداف شیعیان شوند زیرا شیاطین خوب می‌دانند اگر شیعیان ولایت اجتماعی داشته باشند در برابر ظالمان، زورگویان، مستکبران و … می‌ایستند و با همه وجود به مقابله با هجمه ابلیسیان می‌پردازند. ابلیس از کسانی که ولایت فردی دارند واهمه و هراسی ندارد. امام خمینی (ره) هنرش در انقلاب این بود که شیعه را از ولایت فردی به ولایت اجتماعی ارتقا داد.

امام کاری کرد که شیعه را از ولایت فردی به ولایت اجتماعی رساند

حجت الاسلام عالی ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ولایت فردی در جامعه حاکم بود و مردم به انجام مناسک دینی و عبادی مانند برگزاری مجالس روضه خوانی، خواندن نماز و … اهتمام داشتند اما همه این کارها را تحت ولایت اجتماعی طاغوت انجام می‌دادند و مقدرات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی آنان به دست حکومت طاغوت بود. ایران در دوران طاغوت نقش عربستان امروز را داشت و همانند گاو شیردهی بود که روزانه میلیون‌ها بشکه نفت می‌فروخت اما مردم در همین تهران در حلبی آباد زندگی می‌کردند در حالی که مستشاران آمریکایی حق توحش می‌گرفتند. امام کاری کرد که شیعه را از ولایت فردی به ولایت اجتماعی رساند و حکومت را از طاغوت به دست ولایت فقیه عادل، شجاع، فقیه و… سپرد، البته این سخن به این معنا نیست که مدیران پایین‌تر افراد سالمی باشند و فساد و خطا از آنان سر نزند چرا که در دوران امام علی (ع) نیز برخی استانداران بودند که خلاف خواسته حضرت حرکت می‌کردند اما در رأس حکومت پاک‌ترین انسان‌ها مستقر بود.

این کارشناس مذهبی آخرین مرحله قبل از ظهور را رسیدن شیعه به ولایت اجتماعی بیان و عنوان کرد: امام زمان (عج) وقتی ظهور می‌کنند که یارانی چون حاج قاسم داشته باشند ایشان ولایت اجتماعی داشتند. آن زمان که کسی نمی‌دانست در جهان چه اتفاقی در حال رخ دادن است این سردار دل‌ها بود که به سوریه رفت و آنجا را جبهه خود دانست و به نبرد پرداخت. دشمنان با طراحی‌ها و برنامه‌ریزی هایی که داشتند قرار بود بعد از سوریه و عراق در سال ۲۰۰۷ به ایران حمله کنند اما مدافعان حرم در خارج از مرزهای جغرافیایی با نثار سر و جان تلاش کردند تا آب در دل ملت ایران تکان نخورد. سردار سلیمانی جبهه مقاومت را با ملیت‌های مختلف و با تفکر انقلابی که از مکتب امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری آموخته بود تشکیل داد تا از این طریق از شیعیان و مکتب اسلام دفاع کند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی تمرینی برای رسیدن به ولایت اجتماعی است، گفت: امام زمان (عج) زمانی که ظهور می‌کنند و حکومت تشکیل می‌دهند که برای آن حکومت افرادی داشته باشند که شاخصه آنان ولایت اجتماعی باشد؛ امام راحل درباره جریان فکری غرب گرا که مرعوب غرب است و همواره تصور می‌کند غرب ایران را بمباران می‌کند و همه مشکلات باید با مذاکره حل شود، چنین می‌فرمود: خدا نکند روزی کار به دست این افراد تحصیل کرده غرب بیافتد. شئون عاقبت بخیری آن است که انسان سرباز ولایت باشد و بداند که امام علی (ع) را خودی‌ها به شهادت رساندند خودی‌هایی که ادعای اسلام داشتند.

منبع: مهر


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.