حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی؛ شبی که قلب ماه رمضان است

کد خبر: 107603
مهم است که شب قدر را قدر بدانیم و با غفلت سپری نکنیم، شبی که قرآن نازل شده است، شبی که ملائکه فرود می‌آیند، در تمام کره زمین سلامت است و شبی که قدرت شیطان سلب می‌شود. چقدر خوب است که انسان به اعمالی بپردازد که ارزش این شب را چند برابر کند. به ویژه در سیره معصومان(ع) می‌بینیم که در شب‌های قدر خیلی حساس بودند تا آن را به ویژه شب بیست و سوم را حتماً به بیداری سپری کنند.
وارث

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ و سیره جامعةالمصطفی(ص)، پیرامون فضیلت و اهمیت شب قدر، اظهار کرد: قلب ماه‌ها و ایام سال ماه رمضان و قلب ماه رمضان، شب قدر است. ما این چنین شبی را دیگر نداریم. شبی که این همه ثواب و ارزش دارد که بیش از ۸۰ سال باشد. این برتری به عبادت در این شب است، نه به صرف خوابیدن و استراحت. اینکه در روایات داریم کسی که شب قدر را درک کند و وظیفه‌اش را انجام دهد، گناهانش آمرزیده است و ثواب هزاران ماه را می‌برد. برای کسی است که به قدر آن را بداند و استفاده کند.

وی اظهار کرد: مهم است که شب قدر را قدر بدانیم و با غفلت سپری نکنیم. شبی که قرآن نازل شده است، شبی که ملائکه فرود می‌آیند، شبی که در تمام کره زمین سلامت است و شبی که قدرت شیطان سلب می‌شود. چقدر خوب است که انسان به اعمالی بپردازد که ارزش این شب را چند برابر کند. به ویژه در سیره معصومان(ع) می‌بینیم که در شب‌های قدر خیلی حساس بودند تا آن را به ویژه شب بیست و سوم را حتماً به بیداری سپری کنند.

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان اینکه احیای شب قدر در توسل کردن است، اظهار کرد: در این شب دو ذخیره یعنی قرآن و معصومان(ع) را واسطه قرار می‌دهیم. در دعای شب‌های قدر می‌خوانیم: «اَللَّهُمَّ بِحَقِّ هَذَا اَلْقُرْآنِ» به حق این قرآن و «وَ بِحَقِّ مَنْ أَرْسَلْتَهُ بِهِ» و به حق پیامبری که قرآن را بر او نازل کردی و سپس ۱۴ معصوم را واسطه قرار می‌دهیم. چقدر خوب است که از برکات این شب که قلب ماه رمضان است بهترین استفاده را ببریم.

منبع: ایکنا


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.