حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی؛ از ناله‌ مظلوم برحذر باشید زیرا خدا به ناله‌ مظلوم بسیار توجه دارد

کد خبر: 107612
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی گفت: از ناله‌ مظلوم برحذر باشید زیرا خدا به ناله‌ مظلوم توجه کرده دعا و نفرین او را مستجاب می‌کند.
وارث

حجت‌الاسلام و المسلمین «سید مهدی حسینی قمی» شامگاه سه‌شنبه به‌مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس به سخنرانی پرداخته و گفت: روز قیامت در غوغای محشر برخی را به‌ عنوان شاخص خوبی‌ها و برخی را به‌ عنوان شاخص بدی‌ها صدا می‌زنند یکی از این شاخص بدی‌ها گروه ستمگران و ظالمان هستند.

وی با استناد به روایتی از پیامبر(ص) عنوان کرد: حضرت می‌فرمایند ظلم ظلمت قیامت است، خداوند در عالم خلقت کارهای مهمی انجام داده و خود را حمد نگفته اما آنجاکه ریشه ستمگران را برمی‌کند از خود حمد می‌کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی بیان کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید از ناله‌ مظلوم برحذر باشید زیرا خدا به ناله‌ مظلوم توجه کرده دعا و نفرین او را مستجاب می‌کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان در هر مقامی‌که باشد ظلم بر او ضربه می‌زند، اظهار کرد: بسیاری از ما درباره نماز، روزه، خمس و زکات اهل اطاعت و انجام دستورات الهی هستیم اما در زمینه ظلم نکردن به دیگران گاهی توجه نداریم و به ویژه در خانواده ستم می کنیم.

وی با معرفی کتاب روزنه‌هایی از عالم غیب نوشته آیت‌الله خرازی، بیان کرد: در این کتاب چهارصد داستان از عالم غیب نوشته که آثار ظلم به دیگران چگونه در عالم غیب مجسم می شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان اینکه به دیگران ظلم نکنیم همه ظلم‌ها عقوبت دارد، گفت: برخی ظلم ها در آخرت عقوبت می شوند اما برخی از ظلم‌ها همچون ظلم به والدین و یتیم افزون بر آخرت  در همین دنیا هم عقوبت دارند.

استاد حوزه علمیه با استناد به فرمایشی از امیرمؤمنان امام علی(ع) عنوان کرد: حضرت می‌فرمایند فردای قیامت روز مظلوم و سخت‌تر از روزی است که ظالم در این‌ دنیا ستم کرده‌ است.

وی با اشاره به فرمایش دیگری از امیرمؤمنان امام علی (ع) خاطرنشان کرد: حضرت می‌فرمایند زمانی می‌رسد که با یک انسان مضطر معامله می‌کنند و از او چیزی را که دارد به با ظلم ارزان می‌خرند، نباید از اضطرار دیگران سوءاستفاده کنید، هر کس چنین کند او از اشرار است. اشرار کسانی هستند که از اضطرار دیگران سوءاستفاده می‌کنند و خدمات و کالای آن‌ها را ارزان می‌خرند.

منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.