هر کس خدا را بشناسد پیامبر(ص) او را هم خواهد شناخت

کد خبر: 107639
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی گفت: هر کس خدا را به درستی بشناسد به طور قطع پیامبر(ص) و جانشین او را خواهد شناخت.
وارث

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سید مهدی حسینی قمی» شامگاه جمعه به‌ مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس به سخنرانی پرداخته و گفت: امام صادق(ع) می‌فرمایند در عصر غیبت دعای معرفت را بسیار بخوانید.

وی افزود: دعای معرفت دعایی است که انسان در آن از خداشناسی شروع می‌کند یعنی از خدا تقاضا می‌کند که او را بشناسند و به وسیله خداشناسی پیامبر را بشناسد و به وسیله پیامبر شناسی به شناخت امام برسد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرمایدکسانی که پیامبر را قبول ندارند خدا را قبول ندارند، عنوان کرد: انسان محصول تولید خداست چطور می‌توانید قبول کنید که هر چیزی سازنده‌ای دارد اما انسان سازنده‌ای نداشته باشد، انسان وقتی خدا را بشناسد به‌ طورقطع پیامبر او را خواهد پذیرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی ادامه داد: اگر شما پیامبر شناس شوید امام را خواهید شناخت.

وی گفت: ما به پیامبری اعتقاد داریم که واجبات، مستحبات و مکروهات را بیان کرده‌ است چطور می‌توانیم به این اعتقاد نداشته باشیم که برای پس‌از خود وصی و جانشین انتخاب نکرده یا مدل اداره حکومت پس‌ از خود را بیان نکرده‌ است.

استاد حوزه علمیه افزود: نمی‌شود پیامبر همه جزئیات دین حتی مدل مسواک زدن را برای امت بیان کند اما برای پس‌ از خود جانشین تعیین نکند.

وی بیان کرد: اگر ما درست پیامبر را بشناسیم به‌طور قطع امام‌شناس هم می‌شویم، پیامبری که به امت خود سفارش می‌کند وصیت نامه داشته باشند چگونه ممکن است درباره جانشینان خود وصیت نداشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی ادامه داد: نمی‌شود باور کرد پیامبر پس‌ از بیست و سه سال خون‌ دل خوردن برای اسلام آن را بدون وصی و جانشین رها کند و برود.

استاد حوزه علمیه با پیشنهاد مطالعه کتاب «التعجب» نوشته علام کراچی که به فارسی ترجمه‌شده اظهار کرد: در این کتاب بسیاری از سوالات را درباره جانشینی پیامبر (ص) پاسخ می‌دهد، یک سلسله سوالاتی را درباره جانشینی پیامبر مطرح کردند که حقانیت امیرالمؤمنین امام علی(ع) را اثبات کنند.

وی با بیان اینکه برای هیچ مسئله‌ای به‌اندازه امامت بین مسلمانان دعوا و درگیری نبوده‌ است، عنوان کرد: درباره توحید، نبوت، عدالت و معاد اختلاف‌ نظر نیست اما این‌ همه اختلاف بر سر امامت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) از روزه اول تا نفس آخر همه‌ جا جانشین خود را معرفی کردند، امامت ادامه نبوت است و باید جانشین حضرت همان مقام نبوت پیامبر از نظر عدالت، تقوا و ایمان و سایر فضایل را دارا باشد و همه آنچه را که پیامبر دارند داشته باشد.

منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.