بندگان واقعی خداوند در مسیر پاکی استقامت می کنند

کد خبر: 107661
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: کسانی که گفتند خداوند ما را کافی است و در این مسیر استقامت کردند آنان باطنی پاک و نورانی دارند و بندگان واقعی خداوند هستند
وارث

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حسین انصاریان» به‌ مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه هدایت به سخنرانی پرداخته و گفت: کسانی که گفتند خداوند ما را کافی است و در این مسیر استقامت کردند آنان باطنی پاک و نورانی دارند و بندگان واقعی خداوند هستند عمل آن‌ها درست و استوار است.

وی افزود: اهل‌بیت(ع) انسان‌های عمیق بین بودند که هرچه فرمودند عین حقیقت است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان بیان کرد: خداوند وجود آن‌ها با این باطن پاک و حسن عملی به کلیدی برای درهای هدایت و قفلی برای گمراهی قرار می دهد، سکوت، منش، اخلاق و رفتار آن‌ها هدایتگر دیگران می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زندگی آدم و حوا با دین درست و الهی شروع شد، عنوان کرد: بی‌دینی از بددین‌داری دین‌داران آغاز شد که بداخلاق بودند و دیگران را سرزنش می‌کردند و سبب شدند مردم بی‌دین شوند.

 

وی با استناد به روایتی از  امیرمؤمنان امام علی(ع) اظهار کرد: حضرت می‌فرمایند ای مومنان به‌گونه‌ای باشید که تبدیل به کلیدهای هدایت و قفل‌های گمراهی شوید. برای این باید معتقد باشید که مربی و مالک شما تنها خداست.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به روایتی دیگر ی از  پیامبر(ص) ابراز کرد: حضرت می‌فرمایند به خدا وصل شوید بعد خدا هر چه بر خلاف او است دور بریزید و از هرچه غیر خدا و راه او برگردید.

 

استاد حوزه علمیه گفت:  خداوند در قرآن می‌فرماید اگر با پیامبر(ص) بیعت کنید با خدا بیعت کرده‌اید، بیعت با پیامبر(ص) یعنی تعهد دین‌داری درست و استقامت بر آن دین‌داری؛ در این حالت ارزش انسان را فقط خدا می‌داند.

 وی با بیان اینکه زندگی انسان بسیار لذت‌بخش می‌شود اگر ائمه(ع) و خدا انسان را دوست داشته باشند، خاطرنشان کرد: گاهی این رحمت، محبت و عنایت را در قرآن به انسان نشان می‌دهند که وجود انسان‌های پاک هدایتگر است و در گمراهی را می‌بندد.

منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.