قمی: عنصری که می‌تواند ورق انتخابات را برگرداند بانوان مکتبی هستند

کد خبر: 108202
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: عنصری که می‌تواند در هفته پیش رو، ورق انتخابات را برگرداند بانوان مکتبی هستند و انتخابات عرصه نقش آفرینی این قشر مهم جامعه است.
وارث

 اولین همایش «نهضت پیشرفت بانوان تمدن‌ساز» با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

جامعه‌ای که نقش دختران، بانوان و مادران را جدی نگیرد، محکوم به زوال است

در این برنامه قمی بر لزوم اهتمام جدی برای ارتقای جایگاه بانوان تأکید کرد و با تمجید از تحلیل‌های قابل استفاده و عمیق بانوان فرهیخته در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی گفت: جامعه‌ای که نقش دختران، بانوان و مادران را جدی نگیرد، محکوم به زوال است.

حضرت معصومه (س) با هجرت و مجاهدت گامی موثر برای پیشبرد مکتب اسلام برداشتند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: عظمت وجودی حضرت معصومه سلام الله علیها ضرورت راهبری در سیر آفاق بلند تمدن‌سازی را به ما یادآوری می‌کند که در این عرصه باید برای ارتقای جایگاه و نقش بانوان در جامعه اهتمام ورزید این در حالی است که حضرت معصومه سلام الله علیها با هجرت و مجاهدت خودشان گامی موثر برای پیشبرد مکتب اسلام برداشتند و «معنویت، اخلاق، مراقبت از خانواده، مسئولیت‌های علمی و... » پیام مکتب این بانوی بزرگوار است.

عنصری که می‌تواند در هفته پیش رو، ورق انتخابات را برگرداند بانوان مکتبی هستند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه بانوان برای مشارکت حداکثری در انتخابات باید پیشتاز باشند تصریح کرد: عنصری که می‌تواند در هفته پیش رو، ورق انتخابات را برگرداند بانوان مکتبی هستند. بانوان می‌توانند سرنوشت انتخابات را تغییر دهند و این قشر بهترین عامل درخصوص توصیه به دیگران برای رعایت حق یا همان « تواصی»، هستند و اگر اهل تواصی نباشیم خسارت بزرگی دامن جامعه ما را خواهد گرفت.

وی ادامه داد: امروز نقش بانوان در تعالی جامعه بیش از گذشته اهمیت یافته است چراکه اندوخته‌های علمی و معرفتی بانوان از زلال اندیشه‌ها و معارف اهل بیت علیهم السلام بیشتر شده و این معارف متعالی باید توسط بانوان در جامعه ظهور و بروز داشته باشد.

جامعه پردازی و تمدن پردازی با پرچمداری بانوان محقق می‌شود

حجت‌الاسلام قمی خطاب به بانوان فرهیخته گفت: اکنون نوبت نقش آفرینی شما است. «جامعه پردازی و تمدن پردازی» با پرچمداری بانوان محقق می‌شود، این در حالی است که اگر بانوان مکتبی، پرچم مشارکت مؤثر در انتخابات را به دست بگیرند، نگاه‌ جامعه و مسئولان نسبت به نقش آفرینی بانوان جدی‌تر می‌شود.

در این همایش تعدادی از بانوان فرهیخته گزارشی از عملکرد مجموعه‌های خود ارائه کردند که مورد تحسین رئیس سازمان تبلیغات اسلامی قرار گرفت و در پایان این مراسم از بانوان «پرستار، راهیاران، بانوان فرهیخته و برگزیدگان رویداد سمرقند» با اهدای جوایزی قدردانی شد.

 برنامه «دختر ماه» ویژه جشن میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها و روز دختر با همکاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان تهران و اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران در سالن آمفی تئاتر پردیس فرهنگسرای خاوران با حضور ۶۰۰ دانش‌آموز دختر برگزار شد.

دختران با استفاده از اندیشه، علم و معارف حضرت معصومه (س) نقش خود را در انتخابات ایفا کنند

در این برنامه که شامل بخش‌های مختلفی ازجمله قرائت شعر، پخش کلیپ، مسابقه، سخنرانی و مداحی بود، حجت‌الاسلام علی سرلک مُبلغ دینی و مدرس حوزه و دانشگاه ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها، این روز را به همه دختران ایران‌زمین تبریک و تهنیت گفت و افزود: دختران و بانوان این سرزمین می‌توانند با استفاده از زلال اندیشه، علم و معارف این بانوی بزرگوار، به بهترین شکل نقش واقعی و اسلامی خود را در جامعه و به‌ویژه در انتخابات پیش رو ایفا کنند.

حضرات معصومین علیهم‌السلام همواره عامل خیر و خدمت به خلق بودند

وی بابیان اینکه عاشق واقعی اهل‌بیت و حضرات معصومین علیهم‌السلام همواره عامل خیر و خدمت به خلق بوده و در جست‌وجوی روشنایی و حقیقت دین است ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی، مصداق عاشق واقعی خدا و ائمه اطهار علیهم السلام است چرا که همواره خادم ملت و پیرو ولایت و حقیقت بود و خداوند متعال نیز شهادت را که رزقی عظیم برای عاشقان ولایت و خادمان امت است، نصیب این مرد بزرگوار کرد.

حجت‌الاسلام علی سرلک اذعان داشت: گزافه نیست اگر بپذیریم که حاج قاسم، زبان عاشقی باخدا را می‌دانست و با همین زبان از سد تمام مشکلات و سختی‌های دنیا عبور می‌کرد و به هدفش می‌رسید.

همه ما و به‌ویژه جوانان کشور و رأی اولی‌ها با حضور در عرصه انتخابات باید تبدیل به «مرد میدان» شویم

وی با تأکید بر اینکه حاج قاسم مزیت نسبی خودش را شناخت و با تمام وجود به میدان آمد و مرد میدان شد بیان داشت: همه ما و به‌ویژه جوانان کشور و رأی اولی‌ها با حضور در عرصه انتخابات باید تبدیل به «مرد میدان» شوند و این عبارت فقط مختص مردان نیست.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به این موضوع که اگر عاشق واقعی نباشیم بی‌شک درگذر مشکلات کم خواهیم آورد و از حضور در پای صندوق‌های رأی ناامید می‌شویم ابراز داشت: هرکدام از ما به‌اندازه توان خود باید در انتخابات کاری، کارستان انجام دهیم چراکه یک رأی و یک حضور، دلگرمی برای رفتن پای صندوق‌های رأی ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام سرلک در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: کسی که ظرفیت‌ها و حقیقت وجود خود را کشف کرد حتماً عاشق است و عشق راه رسیدن به میدان را نشان می‌دهد بی‌شک امروز میدان جهاد همه ما و به‌خصوص جوانانی که اولین بار حضور در پای صندوق‌های رأی را تجربه می‌کنند، حضور پرشور و گسترده در انتخابات است.

منبع: فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.