مداحان برای گرم‌کردن تنور انتخابات به میدان آمدند

کد خبر: 108215
اولین جشن خیابانی در تهران به مناسبت ایام دهه کرامت و با هدف دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات، با حضور 3 تن از مداحان کشور در میدان راه‌آهن تهران برگزار شد.
وارث

 اولین جشن خیابانی در تهران به مناسبت ایام دهه کرامت با حضور ۳ تن از مداحان کشور عصر روز یکشنبه ۲۳ خردادماه در میدان راه‌آهن تهران برگزار شد.

این برنامه در راستای پویش دعوت حضور میثم مطیعی مداحی مداح اهل بیت(ع) و به مناسبت ایام دهه کرامت با نوای این مداح، رضا هلالی و مهدی رسولی برگزار شد.

 

در ابتدای این جشن خیابانی مهدی رسولی و رضا هلالی در مدح امیرالمومنین به مولودی‌خوانی پرداختند و سپس این ۳ مداح، شعری به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) و میلاد امام رضا(ع) را همخوانی کردند.

وظیفه ما دعوت مردم به حضور در انتخابات است

میثم مطیعی در این مراسم با اشاره به اینکه هیأت‌های مذهبی در این دوره از انتخابات، فصل جدیدی را آغاز کردند، اظهارداشت: هیأتی‌ها بدون عمل مصداقی، همانطور که در زمان کرونا و رزمایش همدلی همراه مردم بودند، به میدان آمدند تا مردم را به حضور پای صندوق‌های رأی دعوت کنند.

 

 

وی افزود: این برنامه به مدت ۳ روز دیگر نیز برگزار خواهد شد. روز دوشنبه با حضور امیر عباسی، حسین طاهری و محمدحسین حدادیان، روز سه‌شنبه با حضور رضا هلالی، محسن عراقی و حنیف طاهری و روز چهارشنبه با حضور امیر کرمانشاهی برگزار می‌شود که بنا داریم هرروز در صورت امکان در یک میدان و محله تهران حضور پیدا کنیم.

مطیعی گفت: دیگر مداحان کشور از جمله مهدی رسولی نیز بناست در شهرهای خودشان برنامه‌های مشابهی را با هدف جشن ایام دهه کرامت و دعوت مردم به حضور در انتخابات برگزار کنند. در این برنامه‌ها به هیچ‌وجه بنا نیست از نامزدی طرفداری شود و تنها بناست با مردم گفت‌وگو کنیم.

این مداح اهل بیت(ع) در توصیه‌ای به حاضران نیز گفت: این روزها به میان مردم بروید و اولاً گوش خوبی برای شنیدن حرف‌های آنان باشید و سپس آنان را به حضور دعوت کنید. بنا نیست برای مردم منبر برویم، ما هم که مسئول نیستیم فقط باید دعوت به حضور کنیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه اتفاقات ۸ سال گذشته را هم گردن ما انداختند و این هم از مظلومیت ماست، تصریح کرد: بازهم مشکلی نیست و ما برای انقلاب وظیفه داریم به میدان بیاییم و دیگران را هم دعوت به حضور کنیم.

 

 

به خاطر شهدا باید در انتخابات شرکت کنیم

رضا هلالی مداح اهل بیت(ع) نیز در این مراسم اظهارداشت: سن ما برای حضور و مبارزه در دوران دفاع مقدس نرسید و به هر دلیلی نیز نتوانستیم در دوران دفاع از حرم حضور پیدا کنیم اما امروز با حضور در انتخابات می‌توانیم جبران زحمات آن‌ها را کنیم و به وصیت شهدا عمل کنیم

وی افزود: برخی از خواص متاسفانه این روزها حرف‌هایی می‌زنند که زبان دشمن است اما خدا نکند ما روزی نسبت به حرف‌های شهدا و رزمنده‌ها کر و کور شویم. آن‌ها برای ما امانتی گذاشته‌اند و ما نسبت به خون آن‌ها مسئولیم.

هلالی ادامه داد: ما باید خودمان را برای این انقلاب خرج کنیم و حتی کتک هم بخوریم.

 

 

برای تغییر وضع موجود به میدان بیایید

مهدی رسولی مداح اهل بیت(ع) نیز در این برنامه طی سخنانی تصریح کرد: نباید مردم را تفکیک کنیم، همه مردم ایران هستیم. ما ملت امام حسین هستیم، مهم نیست دوره قبل به چه کسی رأی دادیم اما همه اشتباه کردیم و کار را به دست نابلدان دادیم. این بار باید جبران کنیم و وضعیت موجود را عوض کنیم.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس یک پیرزنی عصا زنان به محل جمع‌آوری کمک برای رزمنده‌ها آمد و خیلی آرام از زیر چادرش بسته‌ای را روی میز گذاشت و حرکت کرد و رفت. آن مسئول وقتی بسته را دید صدا زد حاج‌خانم بایست. چهار النگوی طلا دادی بگذار به شما رسید دهم. او گفت چهارتا جوان رعنا برای این انقلاب دادم، رسید نگرفتم، حال برای این چهارتا النگو رسید بگیرم. به خاطر این شهدا و خانواده‌هایشان باید به میدان بیاییم.

رسولی افزود: خواص سُر می‌خورند. آن‌ها مثل مردم نیستند کباب می‌خورند و حرف‌هایی می‌زنند اما انقلاب را آن مردمی نگه می‌دارند که نان و ماست می‌خورند اما بعدش می‌گویند خدایا امام زمان ما را برسان.

 

 

در بخش پایانی این مراسم این ۳ مداح به میان مردم آمدند تا سوالات و شبهات آن‌ها را پاسخ دهند و چهره به چهره حاضران را برای حضور در انتخابات دعوت کنند.
منبع: فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.