اگر هنوز بنای رأی دادن ندارید، این منبرها را بخوانید.

کد خبر: 108226
روحانیون و منبری‌ها در انتخابات امسال همچون مداحان، برخلاف سال‌های گذشته که به طور مصداقی حامی کاندیدایی می‌شدند، پای کار آمده‌اند تا مردم را کنار صندوق‌ها بیاورند. آنان در فضای مجازی منبرهای کوتاهی برای دعوت مردم منتشر می‌کنند.
وارث

 مشکلات و ناکارآمدی‌های رخ داده در ۸ سال گذشته و تبلیغات گسترده رسانه‌های بیگانه و دشمن در آن سوی مرزها، این روزها موجب ایجاد کمپین‌ها و پویش‌هایی با هدف رأی ندادن مردم ایران در انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شده است.

گروه‌های متعددی این روزها تلاش می‌کنند فارغ از نگاه تبلیغاتی برای کاندیدای خاصی تنها مردم را برای آشتی با صندوق‌های رأی و مشارکت در انتخابات دعوت کنند. یکی از بهترین گزینه‌ها برای این موضوع، سخنرانان و منبری‌ها هستند که همان‌گونه که مردم را برای دعوت به وظایف دینی و الهی هم فرامی‌خوانند، امروز نیز آنان را برای شرکت در انتخابات دعوت می‌کنند؛ چرا که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، شرکت در انتخابات یک واجب عینی است.

 

تبلیغ برای انتخابات از نظر امام، واجب شرعی است

از جمله سخنرانانی که تلاش بسیاری برای شرکت مردم در انتخابات دارد، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان است. او با انتشار پادکستی در فضای مجازی پیشنهادی برای افرادی که بنا دارند، دیگران را پای صندوق رأی بیاورند ارائه کرد و گفت: «این دولت امید، اینقدر مردم را ناامید کرده است که دیگر راه فراری از وضعیت موجود برای خود متصور نیستند که به آن امید پای صندوق رأی بیایند. این یأسی را که ایجاد شده است، باید از بین برد. باید کاری مشابه آن‌چه را که حضرت زهرا(س) انجام داد، اجرایی کنیم. ایشان در خانه‌ها را تک تک زد و تبلیغات چهره به چهره کرد. هرکدام از نیروهای دلسوز کشور به تاسی از حضرت زهرا(س)، ۴۰ نفر را با گفت‌وگو، دعوت به انتخابات کنند. در این صورت افرادی بیش از دوره‌های گذشته شرکت خواهند کرد. حضرت امام کار برای دعوت مردم به انتخابات را واجب شرعی می‌دانست و حتی می‌فرمود طلبه‌ها درس را رها کنند و در ایام انتخابات ریاست‌جمهوری تبلیغ کنند. این انتخابات آغاز تحول در کشور ما خواهد بود والله می‌توان این کشور را مثل گل و بلبل اداره کرد. این را کارشناسان، تولید کنندگان و ... می‌گویند.» 

بچه‌ هیأتی‌ها دیگران را پای صندوق بیاورند

یکی دیگر از منبری‌های خوش‌سخن نیز که در این خصوص اظهارنظر کرده است، حجت‌الاسلام سیدحسین مومنی است. او در این خصوص می‌گوید: «زیارت اربعین، خدا قسمت همه‌مان بکند، و بذل محتجه فیک لیستنقذ عبادک من الجهاله وحیرة الضلالة، هرکس امام حسینی است از جهل خارج می‌شود، عقل او بارور می‌شود، عقل او به ثمر می‌نشیند. امام حسین (ع) اصلا رفت کربلا برای اینکه عقول تعطیل شده را احیا کند. پیامبر عظیم الشأن اسلام با شعار قولوا لا اله الا الله تفلحوا وارد عرصه شد، امام حسین (ع) وارد کارزار کربلا شد، با این شعار وارد شد، من اشر نیستم من بتر نیستم، من قدرت طلب نیستم، انما خرجت لطلب الاصلاح فی امة جدی، من آمدم اصلاح به وجود بیاورم.

او ادامه می‌دهد: «کی قرار است در جامعه اصلاح به وجود بیاورد؟ بچه هیأتی‌ها، کی دشمن را مأیوس و ناامید می‌کند؟ بچه هیأتی‌ها، کی جبهه را نگه داشت، بچه هیأتی‌ها، تمام مشکل در مملکت ما این است که کار دست بچه هیأتی‌ها نیست، چون بچه هیأتی‌ها عقلشان روشن است چون اتصال به منبع فیض و منبع نور، یعنی ابا عبدالله الحسین (ع) دارند. نور ابی عبدالله (ع) عقل را روشن می‌کند، و بدانید دشمن با این نور می‌خواهد در تعارض و در تضاد قرار بگیرد. کوشیدند، تلاش کردند که این نور ابی عبدالله (ع) را با دمیدن از بین ببرند، اما نتوانستند. بچه هیأتی‌های اهل روضه، حسین (ع) به گودی قتلگاه رفت، ما هرچه الآن داریم در این نظام و انقلاب به برکت شهدا به برکت امام و این حرکت حرکتی که در امتداد حرکت سیدالشهدا (ع) است. عقل بچه هیأتی‌ها کار می‌کند، هم خودشان حضور پیدا می‌کنند، و هم دیگران را دعوت می‌کنند و تشویق به حضور پای صندوق‌های رأی می‌کنند.»

حضور حداکثری پای صندوق‌ رأی، خواست معصومین است

حجت‌الاسلام مومنی همچنین در سخنرانی دیگری اینگونه می‌گوید: «مملکت ما مملکت امام زمان است مربوط به شخص خاصی نیست. دشمن الآن تمام هم و غمش را گذاشته بر اینکه مردم را نسبت به اصل نظام که وابسته به اهل بیت (ع) هست را سست بکند. بیایید آن‌هایی که دشمن امام زمان (ع) هستند آن‌هایی که اصلا هم و غمشان را بر این گذاشتند نام امام زمان (ع) محو بشود، آنها را مأیوس و نامید کنیم. حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی چیزی است که شاید بگوییم حضرات معصومین (ع) از ما می‌خواهند، چون دشمن ایران دشمن امام زمان (ع) است.»

اهمیت انتخاب خوب در انتخابات ریاست جمهوری

حجت‌الاسلام مهدوی ارفع سخنران مذهبی نیز یکی دیگر از سخنرانانی است که برای ترغیب مردم به رأی دادن تلاش می‌کند. او با انتشار ویدئویی در فضای مجازی گفت: «رئیس جمهور طبق قانون جمهوری اسلامی بیشترین قدرت و مسئولیت را برای تعیین سرنوشت و تغییر سرنوشت ما دارد. مقام معظم رهبری در سخنرانی فرمودند آنچه قوای دیگر و فرماندهان نیروهای نظامی دارند در مقابل قدرت رئیس جمهوری کمی بیش از صفر است بنابراین اگر در انتخاب رئیس جمهور خوب عمل کنیم در بیش از ۹۰ درصد توان کشور عملکرد خوبی داشته‌ایم. به خاطر آن چه در سال‌های گذشته رخ داد و به اوج رسید، ممکن است عده‌ای از مرتبطین، دوستان، فامیل و همکاران در زمره مرددین باشند و بگویند شرکت در انتخابات و عدم شرکت تفاوتی ندارد. تکلیف ما این است سراغ این افراد برویم و آن‌ها را مصمم کنیم که حضور در انتخابات تاثیرش در تغییر اوضاع بیشتر از شرکت نکردن است. در فهرست تلفن همراه خود بررسی داشته باشید و برنامه‌ریزی کنید برای افرادی که بنا دارند شرکت نکنند. ابتدا سطح سواد افراد را بررسی کنید برخی افراد با شنیده شدن حرف‌هایشان تخلیه می‌شوند و می‌توانیم نظرشان را تغییر دهیم و برخی را نیز باید به یاد گذشته‌ها و ارزش‌ها انداخت. برخی را نیز باید با گفت‌وگو دعوت کرد.»

توییت‌های کاشانی با هشتگ مشارکت حداکثری

حجت‌الاسلام حامد کاشانی نیز از دیگر سخنرانی‌هایی است که در صفحه اینستاگرام و توییتر خود مردم را دعوت به حضور در انتخابات می‌کند. او که مطالب خود را هشتگ #مشارکت_حداکثری منتشر می‌کند، در یکی از توییت‌هایش نوشت: «از ترس مرگ خودکشی نکنیم. قهر با انتخابات چه دستاوردی دارد؟ با شرکت در انتخابات اوضاع، از اینی که هست، بدتر که نمی‌شود. اجازه ندهیم دیگران برای ما تصمیم بگیرند.»

 

او حتی آنچه را به مردم توصیه می‌کند در جمع‌های خانوادگی نیز اجرایی می‌کند که در توییتی نوشته بود: «امشب اولین بار بود که در میان بستگان و فامیل، به جای انتخاب اصلح، راجع به اصل مشارکت در #انتخابات بحث داشتیم. خدا آقای روحانی و سایر مسببان از هر جناح را در همین دنیا مجازات کند که با امید و اعتقادات جوانان چه‌ها که نکردند. امید را برگردانیم.»

روحانیون و منبری‌ها نیز در انتخابات امسال همچون مداحان پای کار آمدند تا برخلاف سال‌های گذشته که مصداقی حامی کاندیدایی می‌شدند، تنها برای پای کار آوردن مردم و رأی دادن آن‌ها تلاش کنند.
منبع: فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.