شیطان چگونه در نطفه انسان شریک می‌شود؟

کد خبر: 108237
شراکت شیطان اینگونه است که در نطفه انسان تأثیر دارد، به این صورت که برخی اموال و رفتارهای او سبب می‌شود شرک شیطان اتفاق بیفتد.
وارث

 حجت‌الاسلام عاملی در برنامۀ سمت خدا با تأکید بر ادب گفتاری گفت: اگر فردی را دیدید که اصلاً نسبت به اینکه چه فحشی از دهانش بیرون می‌آید و چه فحشی به او نثار می‌شود، اعتنایی ندارد، شرک شیطان تعلق می‌گیرد؛ یعنی پدرش دو نفر است؛ آنجا که خداوند می‌فرماید «وَ شارِكْهُمْ‏ فِی الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلاد»؛ شراکت شیطان اینگونه است که در نطفه انسان تأثیر دارد. به این صورت که برخی اموال و رفتارهای او سبب می‌شود شرک شیطان اتفاق بیفتد. یکی از نشانه‌های آن، همین فحش و ناسزاست.

وی افزود: برخی ادب گفتاری‌شان بالاست. حضرت ایوب (ع) خدمت خداوند عرضه می‌دارد «أَنِّی مَسَّنِیَ‏ الضُّرُّ وَ أَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمینَ». نمی‌فرماید خدایا مرا مریض کردی یا نمی‌فرماید خدا مرا شفا بده. یا اینکه حضرت موسی (ع) خطاب به حضرت خضر می‌فرماید «هَلْ أَتَّبِعُكَ عَلى‏ أَنْ تُعَلِّمَنِ مِمَّا عُلِّمْتَ رُشْدا»؟ یعنی «آیا از تو پیروی کنم تا از آنچه به تو تعلیم داده شده و مایه رشد و صلاح است، به من بیاموزی؟» دانش‌آموزان به این فراز توجه کنند که چگونه با استاد خود صحبت کنند. شهید ثانی وقتی به این فراز که می‌رسد، می‌فرماید 12 ادب در این فراز نهفته است. قدرت روحی پدر را می‌خواهی ببینی، به ادب فرزندش نگاه کن. اگر دیدید که پدر و مادر توانستند دِین فرزندشان را ادا کنند، به ادب  فرزند او را نگاه کنید.
منبع: تسنیم


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.