قمی: هر هدف بزرگی با تبلیغ دست‌یافتنی است

کد خبر: 108350
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه هر هدف بزرگی که تجسم کنیم با تبلیغ دست‌یافتنی است، گفت: اساس برنامه راهبردی اسلام تبیین و تبلیغ است و با تبیین هر مقصد بزرگی دست‌یافتنی است.
وارث

مراسم افتتاحیه «رویداد ملی نشر خوبی‌ها» همزمان با چهلمین سالگرد تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، صبح امروز سه‌شنبه اول تیرماه در حوزه هنری برگزار شد.

اساس برنامه راهبردی اسلام، تبلیغ است 

حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم با قرائت این شعر که «چگونه سر ز خجالت برآورم بر دوست/ که خدمتی به سزا برنیامد از دستم» اظهار داشت: حق مردم و حق ولی جامعه بیش از هر خدمت و عرضه ماست.حتی حق موثرین عرصه تبلیغ که نمایندگان آن‌ها در این جمع هستند، همچون هیأتی‌ها، مسجدی‌ها، جهادی‌ها، بانوان و فعالان عرصه هنر و رسانه بیش از این‌هاست.

وی با بیان اینکه هرهدف بزرگی که تجسم کنیم با تبلیغ دست یافتنی است، گفت: اساس برنامه راهبردی اسلام تبیین و تبلیغ است و با تبیین هر مقصد بزرگی دست یافتنی است. انقلاب بزرگ ایران براساس بیانات رهبری محصول تبلیغ است و تبلیغ شبکه حیاتی جامعه ما است.

حجت‌الاسلام قمی با اشاره به اینکه مشکلاتی که در کشور وجود دارد با تبلیغ می‌توان پیش روی گذاشت، خاطر نشان کرد: در بحث تولید قطعاً اگر به جنبه تبلیغی توجه می‌شد، فعالان بهتر وارد عرصه می‌شدند. در مقابل تمام فعالان عرصه تبلیغ شرمسار هستم. البته زمینه‌هایی برای خدمت بیشتر به اهل فرهنگ، مجد، هیأت، روضه و تمام بازوان تبلیغ ایجاد شده است.

 

بهترین نوع تبلیغ، چشاندن شیرینی معارف دین است

حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری، سخنران مذهبی و مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا نیز در این مراسم اظهارداشت: امام رضا(ع)می‌فرماید: خدا رحمت کند کسانی که امر ما اهل بیت(ع) را احیا می‌کنند. از حضرت سوال شد امر شما چیست؟ فرمودند: معارف ما را می‌آموزند و به دیگران آموزش می‌دهند.

وی با  اشاره به اینکه تبلیغ اگر بتواند به رشد عالی خودش دست یابد، تاثیرگذاری عالی خواهد داشت، تصریح کرد: مرتبه اول، تبلیغ علمی است. یعنی مستندگویی، قابل فهم‌گوی و کار بردی حرف زدن، به این معنا که معارف دین را مستند ارائه کنیم و قابل و فهم و کاربردی بیان کنیم. در این ۴۲ سال این نوع تبلیغ رخ داده است و مردم به عقلانیت دین و قابل فهم بودن و کاربردی بودن معارف دست یافته‌اند، اما این مرحله نازل‌ترین تبلیغ است.

ماندگاری با بیان اینکه مرحله بالاتر، تبلیغ عینی است، تصریح کرد: این تبلیغ به معنای نشان دادن سیره انبیاء، شهدا و حتی خود مخاطبان است. در آن تبلیغ به مردم می‌گوییم شما که در اربعین یا در هیأت و حسینیه می‌توانید خوب عمل کنید، چرا تکرار نمی‌کنید.

این سخنران مذهبی افزود: مرحله بالاتر تبلیغ آن است که اولیای الهی انجام دادند و آن مرحله چشاندن معارف دینی است. در این مرحله مبلغ با تمام وجود می‌گوید من این معرفت دینی را چشیدم و حیف است شما نچشید. امام خمینی(ره) می‌فرماید: انقلاب ما جوان عشرت‌کده‌ای زمان طاغوت را عاشق شهادت کرد که ما معتقدیم امام این کار را کرد.

وی تصریح کرد: ۴۰ سال فرصت خوبی برای تبلیغ در اختیار داشتیم، باید از این فرصت استفاده کنیم و اسباب تعجیل فرج را فراهم کنیم.

در این مراسم از ۱۸ فعال عرصه تبلیغ و نشر خوبی‌ها به شرح زیر تقدیر شد:

۱- خانواده مرحوم محمد سعید جباری : مدیر مجموعه کبریت، نسیم‌آنلاین و نود اقتصادی به پاس مجاهدت و همراهی با جهادگران عرصه فرهنگ و رسانه

۲- احمد خورشیدی: مدیرعامل موسسه تلوبیون به پاس خدمات گسترده تبلیغی در حوزه رسانه‌های نوین و نشر خوبی‌ها به واسطه ارائه خدمات گسترده به هیئات و مراکز تبلیغی

۳- محمد جواد موحد: مدیر باشگاه فیلم سوره به پاس تربیت نسل جدید فیلمسازان انقلابی

۴- نجم‌الدین شریعتی: مجری رسانه ملی به پاس نشر معارف دینی در رسانه ملی و اجرای گرم و صمیمی برنامه‌های مذهبی

۵- پیام تیرانداز و محسن مهدیان: مدیرعامل و معاون خبر خبرگزاری فارس به پاس امیدآفرینی در جامعه و نشر خوبی‌ها در فضای رسانه به واسطه ایجاد و توسعه برند رسانه‌ای «خبر خوب»

۶- حجت‌الاسلام محمدجواد نظافت: به پاس ۳۰ سال تبلیغ و تربیت فعالان فرهنگی  و طراحی الب‌های نوین و موثر تبلیغی و تالیف آثار مختلف

۷- احسان صفرزاده: به پاس ثبت خاطرات جذاب حوزه تبلیغ با نگارش کتاب ماورای مرز و تبلیغ

۸- خانم کیاپاشا : به پاس سازماندهی تبلیغ دانش‌آموزی و تاسیس گروه‌های جهادی و انتخاب به عنوان معلم پرورشی نمونه در مدرسه معارف اسلامی صدرا

۹- خانم فتحی: به پاس فعالیت موفق در قالب پویش ملی حرف آورد و ایجاد زنجیره توصی در میان خواهران اهل سنت

۱۰- خانم نخعی‌پور: به پاس توسعه زنجیره تواصی در استان خراسان جنوبی و فعالیت موفق در پویش ملی حرف آورد

۱۱- حجت‌الاسلام رضا حاجتی: به پاس ۳۰ سال خطابه و خدمت در مناطق محروم

۱۲- طاهر ده پهلوان: به پاس جریان سازی و ابتکارات مختلف در شرایط کرونایی به خصوص در اعیاد شعبانیه در هیأت سائلین امیرالمومنین(ع)

۱۳- حجت‌الاسلام مصطفی محجوب‌زاده:  به پاس ارائه خدمات اجتماعی در قالب امامت محله و اقدامات گسترده جهادی و انتخاب به عنوان امام محله برتر کشور از سوی بنیاد هدایت

۱۴- حجت‌الاسلام صحت قول: به پاس چهل سال تبلیغ و مدیریت مستمر فرهنگی و تلاش در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی و احداث مسجد در مناطق محروم

۱۵- حجت‌الاسلام سید محمدصادق مصباح موسوی: به پاس نگارش کتاب «بانوی اندلس» پژوهشی مستند و بدیع پیرامون شخصیت مادر گرامی امام رضا(ع)

۱۶- احمد بابایی: به پاس سالها خدمت به اهل بیت در عرصه شعر آئینی و بهره‌گیری خلاقانه از هنر شعر در راستای مسائل اجتماعی و سیاسی

۱۷- سعید کرمعلی: به پاس خادمی اهل بیت در عرصه ستایشگری و خدمت در هیأت فاطمیون بندر ماهشهر

۱۸- اکبر شیخی : به پاس نغمه‌پردازی در عرصه هیأت‌های مذهبی و تولید آثار خلاقانه و استفاده از فرم‌های سنتی

منبع: فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.