اشتیاق برای دیدار امام زمان(عج)، درس بزرگ برای ما است.

کد خبر: 109179
حجت‌الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه مکتب عاشورا بهترین کلاس درس آموزی،، یار امام زمان (عج) شدن است، گفت: بزرگترین درس حضرت رقیه(س) به همه ما این است که باید مشتاق دیدار امام زمان (عج) خود باشیم.  
وارث

حجت الاسلام «مصطفی حسن زاده»  با بیان اینکه در مکتب عاشورا حتی خردسالان نیز به عنوان الگو درس آموز و الهام بخش هستند، اظهار کرد: مکتب عاشورا بهترین کلاس درس آموزی،، یار امام زمان (عج) شدن است. باید این ده شبانه روز در این خیمه ها بمانیم و پیام هر یک از شهدای کربلا برای یاری امام زمان ارواحنافداه را با تمام وجود بیاموزیم.

 

این کارشناس مهدوی درباره بزرگترین پیام و درس حضرت رقیه علیهاسلام که به سه‌ساله کربلا شهرت دارند، گفت: بزرگترین درس حضرت رقیه علیها سلام به همه ما این است که باید مشتاق دیدار امام زمان (عج) خود باشیم. بی‌تابی حضرت رقیه (علیها سلام) برای سختی‌ها و مصائب خودش نبود بلکه برای اشتیاق به  دیدار روی امام زمان خود بوده است و ما باید این درس بزرگ را از سه ساله امام حسین  (علیه السلام) بیاموزیم.

 

حجت الاسلام حسن زاده تصریح کرد: در دعاها و روایات اشتیاق برای دیدار امام زمان (عج) به روشنی و زیبایی بیان شده است. حضرت رقیه (س) مشتاق دیدار امام زمان خود بودند و اگر این اشتیاق در دل ما جای بگیرد تلاش می‌کنیم تا به این آرزو برسیم و از آنچه باعث دوری از این دیدار شود دوری کرده و ظاهر و باطن خود را برای این دیدار آماده می کنیم.

 

وی تاکید کرد: این اشتیاق باید با تمام وجود خواسته شود و این شوق و اشتیاق انسان را به تلاش بیشتر برای فراهم کردن زمینه این دیدار وادار می‌کند. اگر اشتیاق در وجود انسان شکل بگیرد او را به سمت خوبی‌ها سوق می دهد و اگر به مرحله اشک و ندبه برسد به وصل منتهی و به سعادت دنیا و آخرت می‌رسد.

 

این کارشناس مهدوی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به روایات و احادیث ائمه (ع) امروز نیز باید مشتاق امام زمان (ارواحنافداه) و منتظر آن حضرت (عج) بود و ناامید نشد و نسبت به ظهور آن حضرت (عج) بی تفاوت نباشیم که امام صادق (علیه سلام) فرموده اند: اگر من زمان حضرت مهدی (عج) را درک می کردم تمام عمر در خدمت آن حضرت (عج) می بودم.

منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.