برگزاری 14 هزار جلسه روضه خانگی در محرم امسال/ عزاداری در 9 ندامتگاه برگزار شد

کد خبر: 109633
طرح روضه خانگی امسال با توجه به شیوع کرونا و محدودیت در عزاداری توسط سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد و طی آن 14 هزار جلسه در تهران برگزار شد.
وارث

طرح روضه خانگی امسال با توجه به شیوع کرونا و محدودیت در عزاداری و برگزاری جلسات خانگی توسط سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد و طی آن جلسات روضه خانگی به صورت خانوادگی برگزار شد.

برگزاری روضه خانگی به دلیل محدودیت‌های کرونایی

محرم امسال با توجه به افزایش شیوع بیماری کرونا و دستورالعمل‌های ویژه بر اساس ابلاغیه ستاد ملی کرونا جهت برگزاری مراسمات مذهبی در ماه محرم و صفر ابلاغ گردید که این محدودیت‌ها برای عزاداران و هیئات مذهبی موانعی را ایجاد کرد تا نتوانند همچون سنوات قبل از کرونا برنامه‌های خود را پرشور برگزار کنند.

برپایی ۱۴ هزار روضه خانگی در محرم امسال

در همین راستا طرح روضه خانگی که در سال گذشته هم اجرا شده بود با برپایی جلسات روضه خانگی و سیار در سطح استان تهران برگزار شد و در این طرح بیش از ۱۴ هزار روضه خانگی و همچنین ۷۰۰ مراسم تعزیه در بازارها، خیابان‌ها، کوچه‌ها، مجتمع‌های مسکونی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان برگزار شد.

عزاداری در ۹ زندان، ۲۰ مرکز توانبخشی و ۳۰ کلانتری تهران

با همکاری مدرسه راهبری علم و عمل در طی مدت ماه محرم در ۹ ندامتگاه، ۲۰ مرکز توانبخشی تحت نظارت سازمان بهزیستی استان تهران و ۳۰ کلانتری شهر تهران با حضور مبلغین و مبلغات این مدرسه، مراسم سخنرانی و روضه‌خوانی برگزار شد.

برگزاری عزاداری ویژه بانوان در ۱۲ بوستان بانوان

امور بانوان این اداره تبلیغات با همکاری امور بانوان شهرداری تهران در طی مدت ماه محرم در ۱۲ بوستان ویژه بانوان شهر تهران اقدام به برپایی طرح «زیر آسمان روضه» کرد که در این مراسم روزانه بیش از ۵ هزار نفر حضور داشتند و این طرح تا پایان ماه صفر به ویژه ایام اربعین حسینی در بوستان‌های ویژه بانوان شهر تهران ادامه دارد.

پویش هر واحد صنعتی یک حسینیه

شبکه مبلغین استان تهران(حمات) با اجرای طرح هر واحد صنعتی یک حسینیه در قالب پویش تبلیغی برکات الحسین (علیه‌السلام) در ۳۰ واحد صنعتی بزرگ استان تهران در طی مدت ماه محرم حاضر و به اقامه عزا برای سیدالشهدا (علیه‌السلام) پرداختند.

اجرای روضه‌های خانگی و سیار تا پایان ماه صفر در سطح استان تهران با همکاری هیأت مذهبی و شبکه مبلغین و مبلغات ادامه دارد.
منبع: فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.