حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی: تحول در فرهنگ بدون نقش‌آفرینی بانوان اتفاق نمی‌افتد

کد خبر: 109655
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بدون جدی‌گرفتن بانوان به‌ویژه حوزه‌های علمیه خواهران، تحول بزرگی در فرهنگ اتفاق نخواهد افتاد.
وارث

 به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی در نشست مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها و رئیس و مدیران مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران که در مجتمع ۳۱۳ جمکران برگزار شد، جایگاه بانوان را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: اهمیت بانوان در حوزه فرهنگ و تبلیغ افزون است و ما همان طور که حوزه علمیه، فرهنگ، تبلیغ و رسالت‌های تبلیغ را جدی گرفته‌ایم، مسائل بانوان را جدی گرفته‌ایم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: البته همه اینها در نقاط کانونی به هم تجمیع می‌شوند و با هم ربط دارند. حتی فضای مدارس علمیه خواهران مهم است و باید به روی غیرطلبه‌ها باز باشد.

وی افزود: در نقطه کانونی نظام دغدغه‌ها و توجهات، این مساله را به صدر می‌نشانیم و در سبد اولویت‌های امسال ما مسائل بانوان به طور برجسته و ویژه لحاظ شده است. ما این تصمیم را یک تصمیم جمعی و جدی می‌دانیم و توقع ما از مدیران کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور این است که این مساله را در سبد اولویت‌ها جدی بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی با اشاره به راه اندازی اتاق وضعیت فرهنگی مبتنی بر طرح آمایش فرهنگی در سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: برای تکمیل این طرح باید به فهم مبلغات هم مراجعه کنیم.

وی در پایان افزود: در هر محوری که فعالیت می‌کنیم باید به نقش بانوان و حوزه‌های علمیه خواهران توجه کنیم و مدارس علمیه خواهران در استان‌ها باید به پایگاه ویژه فرهنگی و نقطه کانونی معرفتی بانوان تبدیل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران نیز در این نشست ضمن اعلام آمادگی برای توسعه همکاری‌های دوجانبه با سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: ما سازمان تبلیغات اسلامی را جریان موازی خودمان نمی‌بینیم، بلکه امتداد حوزه علمیه خواهران می‌بینیم.


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.