آیت‌الله جاودان؛ عمل به واجبات، ترک گناهان و اخلاق خوب، مرگ آسان را فراهم می کند

کد خبر: 109925
آیت‌الله جاودان گفت: اگر کسی بخواهد مقدمات مرگ آسان را فراهم کند باید به واجبات و محرمات عمل کرده و اخلاق خوب داشته باشد.
وارث

 آیت‌الله محمدعلی جاودان شامگاه یک‌شنبه همزمان با سوگواری دهه آخر ماه صفر در مسجد امام خمینی بازار تهران به سخنرانی پرداخته و گفت: اگر کسی بخواهد برای مرگی آسان آماده باشد باید مقدمات آن را فراهم کند.

وی با بیان اینکه یکی از مقدمات آمادگی برای مرگ آسان عمل به واجبات است، عنوان کرد: واجبات شامل نماز، روزه، حج، زکات، خمس، جهاد و در کل فروع دین و بسیاری اعمال دیگر که جزو واجبات در اسلام برشمرده شده است و یک مسلمان باید آنها را فراگیرد.

 

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه یکی دیگر از مقدماتی که انسان را برای مرگی آسان آماده می‌کند پرهیز از حرام‌ها و گناهان است، اظهار کرد: اجتناب از حرام و گناه آن است که مراقب اعضا و جوارح خود اعم از چشم، گوش، دست، زبان خود باشد که دچار گناه نشود و اینکه لقمه حرام نخورد.

استاد حوزه علمیه افزود: به جوانان توصیه می کنم برای پرهیز از گناهان و آشنایی با انواع گناهان کتاب گناهان کبیره آیت الله دستغیب را با دقت بخوانند و به آن عمل کنند. عمل به واجبات و پرهیز از گناهان به این سادگی ممکن نیست مدت زیادی تمرین می‌خواهد.

 

وی با بیان اینکه یکی دیگر از عواملی که سبب می‌شود انسان بتواند خود را برای مرگ آماده آماده کند اخلاق خوب داشتن است، ابراز کرد: اگر اخلاق خوب داشته باشید مرگ برای شما هیچ سختی نخواهد داشت.

آیت‌الله جاودان ادامه داد: یکی از واجبات نماز اول وقت است که برکات زیادی دارد از خداوند بخواهید که توفیق نماز اول وقت را به شما هدیه کند چرا که نماز اول وقت توفیقات زیادی را به شما عنایت می‌کند. اخلاق خوب، ترک گناه و انجام واجبات از توفیقاتی است که می توانید از طریق نماز اول وقت آن را به دست بیاورید.

 

استاد حوزه علمیه با تجلیل از رئیس جمهور جدید، گفت: ایشان شخصیتی هستند که وقتی در آستان مقدس رضوی به عنوان رئیس آنجا مشغول به خدمت بودند حتی یک ریال هم از آن آستان حقوق دریافت نکردند با اینکه حقوق خوبی برای رئیس آستان مقدس قرار داده بودند. ایشان خالصانه قصد خدمت به مردم را دارند امیدواریم که خداوند یاری دهد که به این مردم خدمت کند.

وی برای عمل به واجبات باید آن را فرا بگیرید و با یک عالم خبیر معاشرت داشته باشید، خاطرنشان کرد: برای عمل به واجبات، ترک گناه و داشتن اخلاق خوب انسان باید با نفس خود به مبارزه بپردازد تا بتواند همه این موارد را به دست بیاورد.

منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.