حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد؛ کدام کاسب دوست خداست؟

کد خبر: 110037
سخنران حرم گفت: کسی که کاسبی می‌کند و حلال و حرام را رعایت می‌کند و به مردم خیانت نمی‌کند، دوست خدا است بنابراین در هر قشری انسان‌هایی که کار راه انداز هستند و حلال و حرام را رعایت می‌کنند به درجات بالا می‌رسند.
وارث

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه آیاتی در قرآن داریم که روز قیامت وقت میزان و ارزیابی است، گفت: در روایات داریم که خوش اخلاقی، محبت و ولایت اهل‌بیت(ع) و تسبیحات اربعه میزان حسنات را سنگین می‌کند و در چند روایت داریم که در میزان اعمال افراد چیزی سنگین‌تر از صلوات بر محمد و آل محمد گذاشته نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه لقمان حکیم شخصیت فوق العاده ای بود و یک سوره در قرآن به نام ایشان است، و نصایح و مواعظ او را برای ما بیان کرده است، گفت: برخی فکر می‌کنند برای رسیدن به کمال و سعادت یا باید پیامبر و جانشین پیامبر باشی و یا عالم ربانی و دانشمند، ولی قرآن می‌فرماید بهترین شما نزد خداوند با تقوا ترین شما است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) فرمودند علم ندا می‌دهد که عمل کنید و اگر عمل نکنید به درد نمی‌خورد، گفت: لقمان حکیم نه پیامبر، نه پیامبر زاده، نه جانشین پیامبر و نه عالم ربانی بود بلکه یک برده و غلام بود که به این درجات حکمت رسید؛ در دوران معاصر هم ملاکاظم ساروقی کشاورز بود و هیچ سوادی نداشت و با تقوا و توسل به جایی رسید که خداوند تمام قرآن را به قلبش نازل کرد به گونه‌ای که همه علمای ما از جمله آیت الله بروجردی او را امتحان کرده و دیدند این اعجاز حقیقت دارد.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) فرمودند، کسی که ۴۰ روز اعمال خود را برای خدا خالص کند خدا چشمه‌های حکمت را از قلبش به زبانش جاری می کند، گفت: ما در زمان خودمان هم نمونه‌های زیادی داریم و مرحوم دولابی هم از افرادی بود که درس حوزه و دانشگاه را نخوانده بود، ولی آیت الله حائری گفتند، نمونه‌ای از لقمان حکیم در عصر ما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد با اشاره به اینکه فقط انسان‌های خوب و اولیاء خدا در قشر درس خوانده‌ها نیستند، گفت: در روایت داریم کسی که کاسبی می‌کند و حلال و حرام را رعایت می‌کند و به مردم خیانت نمی‌کند دوست خدا است بنابراین در هر قشری انسان‌هایی که کار راه انداز هستند و حلال و حرام را رعایت می‌کنند به درجات بالا می‌رسند.

وی با بیان اینکه لقمان به فرزند خود فرمود یاد خدا و یاد مرگ را هیچوقت فراموش نکن و عیوب دیگران و خوبی که به دیگران کردی را همیشه فراموش کن، افزود: یاد خدا ریشه تمام خوبی‌ها و غفلت از یاد خدا ریشه تمام بدی‌ها است و یاد خدا به قدری مهم است که خداوند نماز را برای آن واجب کرده است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اویس قرنی هم یک چوپان بود که هیچ سوادی نداشت ولی در حالات اویس آمده است که با نماز عشق می‌کرده و شبهایی را مخصوص رکوع و سجده داشته است و پیامبر(ص) رو به قرن می‌کردند و می فرمودند من بوی بهشت را از سمت قرن استشمام می‌کنم؛ اویس هیچ وقت پیامبر(ص) را ندید ولی بعد از ایشان به محضر امیرالمؤمنین(ع) رسید و در صفین هم به شهادت رسید.

وی کتاب سرّ دلبران که حالات شیخ عبدالکریم حائری در آن نوشته شده را کتاب بسیار خوبی توصیف کرد و گفت: شیخ مرتضی حائری می گوید به من گفتند در قم سرهنگ بازنشسته ای توفیق پیدا کرده خدمت امام زمان(عج) برسد و من به دیدن او رفتم و عادت‌های زندگی او را پرسیدم و او جواب داد من همیشه نمازم را اول وقت خواندم و دوم اینکه در زندگی سعی کردم به کسی ظلم نکنم.
منبع: حوزه


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.