وجود پیامبر اسلام(ص) همچون قرآن می‌تواند حجت وحدت بین مسلمانان باشد

کد خبر: 110206
رئیس شورای سیاسی حزب الله گفت: همانگونه که قرآن در راستای تحقق وحدت مسلمانان حجت است وجود پیامبر اسلام(ص) هم می‌تواند حجت وحدت باشد.
وارث

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم امین سید امروز در سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی به سخنرانی پرداخته و گفت: قرآن کریم بر وحدت بین مسلمانان و حتی همه انسان‌ها بسیار تاکید دارد. حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم امین سید افزود: درباره وحدت همه بشریت یا حداقل مسلمانان می‌توانند به قرآن کریم توجه و تکیه کنند چراکه در این زمینه دارای مطالب فکری، اعتقادی، اخلاقی و شرعی است.

 

رئیس شورای سیاسی حزب الله با اشاره به آیاتی از قرآن کریم مبنی بر ضرورت وحدت امت اسلامی، عنوان کرد: خداوند در سوره مومنون آیه ۵۲ می‌فرماید «همه شما امت واحدی هستيد و من پروردگار شما پس از مخالفت فرمان من پرهیز کنید»، این آیه قرآن کریم نشان می‌دهد که وحدت امت اسلامی از سوی خداوند متعال ضرورت دارد.

 

وی با استناد به آیه ۱۰۳ سوره آل عمران مبنی بر اینکه «همگی به ريسمان خدا چنگ زنيد و پراكنده نشويد و نعمت‏ خدا را بر خود ياد كنيد آنگاه كه دشمن يكديگربوديد پس ميان دلهاى شما الفت انداخت تا به لطف او برادران یکدیگر شديد»، اظهار کرد: برخلاف وحدت، تفرقه عامل شکست و نابودی مسلمانان است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم امین سید در ادامه با استناد به آیه‌ دیگری از قرآن کریم مبنی بر اینکه «از خدا و پيامبر او اطاعت كنيد و با هم نزاع نكنيد كه سست‏ شويد»، ابراز کرد: این آیات نشان می‌دهد که موجودیت و عزت اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و فکری مسلمانان در سایه وحدت ممکن است.

 

رئیس شورای سیاسی حزب الله با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) یکی از عوامل وحدت بین مسلمانان است، گفت: شخصیت پیامبراکرم(ص) جامع صفات همه پیامبران است بر همین اساس پیروان آن می‌توانند با یکدیگر وحدت داشته باشند، همانگونه که قرآن در راستای تحقق وحدت مسلمانان حجت است وجود پیامبر اسلام(ص) هم می‌تواند حجت وحدت باشد.

 

وی افزود: همه امت اسلامی نسبت به اهل‌بیت(ع) عشق و محبت دارند بنابراین وجود اهل‌بیت(ع) هم می‌تواند یکی دیگر از عوامل وحدت باشد. حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم امین سید با اشاره به اقدامات استعمار و سلطه استکبار در تحریف اسلام و غارت ثروت مسلمانان، عنوان کرد: برای مقابله با دسیسه‌های دشمن به طور قطع باید وحدتی آگاهانه و مسئولانه داشته باشیم.

رئیس شورای سیاسی حزب الله ادامه داد: تکیه به استعمارگر، دشمنان، دولت‌های ظالم، مستبد و توافق با آنها را سبب گسترش فتنه، درگیری و جنگ بين مسلمانان است که از آن چیزی جز ناامیدی و ظلم به دست نمی‌آید، با توجه به تجربیات گذشته تنها عامل بقا و اقتدار دولت‌های اسلامی و شکست دشمنان وحدت بین مسلمانان است.

 

وی در پایان با بیان اینکه امروز مهمترین علت شکست و سرخوردگی دشمنان اسلام طی ۳۰ یا ۴۰ سال اخیر وحدت بین مجاهدین، گروه‌های مقاومت و مؤمنان است، خاطرنشان کرد:  به یاری خداوند مومنان پیروز خواهند شد.
منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.