برپایی «فرهنگسرای منتظر» در حاشیه نماز جمعه تهران

کد خبر: 110655
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برپایی «فرهنگسرای منتظر» در حاشیه نماز جمعه تهران خبر داد.
وارث

 سید علیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برپایی «فرهنگ‌سرای منتظر» خبر داد و گفت: سازمان فرهنگی هنری تعدادی فرهنگ‌سرا در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران دارد که خدمات فرهنگی، هنری و آموزشی به شهروندان ارائه می‌کند. اما به تازگی فرهنگسرایی با رویکرد جهادی و ارائه خدمات فرهنگی به صورت سیار راه‌اندازی کرده‌ایم که فرهنگسرای منتظر نام دارد. این فرهنگسرا در قالب اتوبوس در محل‌هایی که مردم به خدمات فرهنگی نیاز دارند حاضر می‌شوند.

وی با بیان اینکه فرهنگسرای منتظر در سه موقعیت مختلف برپا می‌شود، افزود: یکی از این موارد، در حاشیه نماز جمعه تهران است که به تازگی و پس از دوران تعطیلی برپا می‌شود. فرهنگسرای منتظر از نخستین هفته برگزاری دوباره نماز جمعه با ارائه خدمات فرهنگی، هنری و جهادی برپا شد. مسیر راهپیمایی‌ها و تجمع‌های مردمی مانند ۲۲ بهمن، ۱۳ آبان و... موقعیت دیگری است که فرهنگسرای منتظر در آن برپا می‌شود و محل سوم، مناطق محروم اطراف تهران است که از خدمات فرهنگی هنری مناسبی برخوردار نیستند.

فاطمیان‌پور با تشریح برنامه‌های فرهنگسرای منتظر در نماز جمعه تهران گفت: ورک شاپ‌های هنری، بازی و کتابخوانی ویژه کودکان، اجرای گروه‌های سرود و تئاتر خیابانی بخشی از این برنامه‌هاست. همچنین کتابخانه سیار در این برنامه حضور دارد و شهروندان می‌توانند در آن به صورت رایگان عضو کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شوند. همچنین پس از عضویت می‌توانند کتاب مورد نظر خود را سفارش دهند و در نماز جمعه هفته بعد آن را امانت بگیرند. بخش مبادله کتاب نیز در این کتابخانه مستقر است.

وی با اشاره به خدمات جهادی فرهنگسرای منتظر گفت: پایگاه واکسیناسیون در این فرهنگسرا مستقر است و تزریق واکسن کرونا به شهروندان متقاضی انجام می‌شود. برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع ماسک به صورت رایگان، خدمت دیگری است که با حمایت بانیان ارائه می‌شود. همچنین پیش‌بینی شده بر اساس مناسبت‌های تقویمی مختلف، خدمات فرهنگی متناسب ارائه شود و برپایی میز مشاوره نیز از برنامه‌های آینده فرهنگ‌سرای منتظر خواهد بود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری اضافه کرد: نمایشگاه تخصصی کتاب مهدویت، قرآن بخوانید جایزه بگیرید، ایستگاه ورزشی، نقاشی خلاق، کاردستی، بازی و شادی و نگاه گذر مهدوی برخی غرفه‌های فرهنگ‌سرای منتظر است.

فاطمیان‌پور در پایان گفت: فرهنگ‌سراهای مختلف و کانون‌های مردمی سازمان فرهنگی هنری در اجرای برنامه‌های فرهنگ‌سرای منتظر مشارکت دارند و با ستاد نماز جمعه تهران نیز همکاری ویژه‌ای داریم. از همکاری نهادهای دیگر هم برای پررونق‌تر شدن این برنامه استقبال می‌کنیم.

منبع: فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.