«ابرقدرت خداست» منتشر شد/خاطرات همدانی‌ها از ایام شهادت حاج قاسم

کد خبر: 110713
کتاب «ابرقدرت خداست»؛ خاطرات مردم همدان از ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی به قلم مجید یوسفی و توسط انتشارات «راه یار» چاپ و روانه بازار نشر شد.
وارث

 کتاب «ابرقدرت خداست»؛ خاطرات مردم همدان از ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی، توسط انتشارات «راه یار» چاپ و روانه بازار نشر شد.

بنابرین گزارش، «ابرقدرت خداست» که به ششمین جلد از کتاب‌های سرفصل «آیین‌های انقلاب اسلامی» ناشر، تلاشی است برای بهتصویرکشیدن خاطرات مردم همدان از میزبانی از حاج قاسم و ایام شهادت این سردار پرافتخار اسلام.

در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم؛ «تیر ۱۳۶۱: آخرین جمعۀ ماه مبارک رمضان، مردم روزهدار همدان برای راهپیمایی روز قدس و نمازجمعه، از خیابان‌های شهر بهسمت استادیوم ورزشی شهر سرازیر شدند. صدام و رژیم بعث با عصبانیت از پیشرَوی‌های عملیات رمضان در خاک عراق، تهدید کرده بودند همدان را بمباران میکنند. تهدید اثرگذار نبود و پیر و جوان و زن و مرد راهی نمازجمعه شدند که هواپیما‌های عراقی سر رسیدند. در این بمباران ۱۰۵ نفر شهید و ۶۰۰ نفر مجروح شدند. از بدن‌های مطهر نمازگزاران فقط تکه‌هایی کوچک باقیمانده بود. گویا هزینۀ آزادی قدس را ارباًارباشدن مقدر کرده‌اند.

زمستان ۱۳۶۴؛ چند روز به عملیات والفجر۸ باقی مانده بود که محسن رضایی، فرمانده سپاه پاسداران به محل استقرار تیپ انصارالحسین (ع) همدان رفت تا از انجام عملیات جدیدی خبر بدهد. قرار شد از بین بسیجیان تیپ، یک نفر در حضور فرماندهان سخنرانی کند. حمید هاشمی نوزدهساله پشت بلندگو رفت و همه را میخکوب کرد: «بسیجیان قهرمان، نور چشمان امام، یاران امام، فرزندان امت اسلام، یاوران امت مستضعف جهان، بدانید جهان زبون است، آمریکا کیست؟! شوروی کیست؟! ابرقدرت‌ها کیستند؟! ابرقدرت فقط خداست! خداست و خداست....»

... شهادت فرمانده سپاه قدس برای مردم همدان، یادآور شهدای روز قدس همدان بود، هم در اسم و هم در رسم: هر دو با قدس گره خورده و ارباً اربا شده بودند. تشییع پیکر حاجقاسم و همرزمانش همچون تشییع آیت الله معصومی همدانی زمینه ساز حیات اجتماعی سیاسی مجددی نه فقط در همدان که این بار در سراسر ایران و امت اسلامی شد. صدای «مرگ بر آمریکا»‌ی مردم تشییع کنندۀ حاج قاسم و احساس غرورشان پس از سیلی سپاه به پایگاه عین الاسد، پژواک صدای بسیجی جوانی بود از بیابان‌های دزفول در دهۀ شصت که میگفت: «ابرقدرت خداست!»

در بخشی از این کتاب اینطور آمده است؛ «.. در خواب و بیداری صدای خبری را که از پذیرایی میآمد میشنیدم: «سردار قاسم سلیمانی به فیض شهادت نائل آمد.» از شنیدن خبر گیج و مبهوت، خودم را کشاندم بیرون اتاق. یک «شهید» زیر عکس زیبا و غرورآفرینش خورده بود و من ضربان قلبم را حس میکردم. با ناباوری از مادرم پرسیدم: «خبر واقعاً درسته؟» نگاه غم آلود و سرتکان دادنهایش تن یخ کرده ام را به آتش میکشید. من بودم و دنیایی از سکوت در اعماق قلبم. بغض گلویم را چنگ میزد و افکارم آشفته بود. پیدرپی از آرایشگاه زنگم میزدند که عروسخانم کجایی. دلم میخواست همه چیز را لغو کنم...»

براساس این گزارش، کتاب «ابرقدرت خداست» که تحقیق و تدوین آن، برعهده مجید یوسفی بوده، در ۲۴۰ صفحه، شمارگان هزار نسخه و با قیمت ۴۲ هزار تومان به چاپ رسیده است و علاقه‌مندان برای تهیه آن، علاوه بر کتابفروشی‌ها، می‌توانند از طریق صفحات مجازی ناشر raheyarpub@ و سایت vaketab.ir نسبت به سفارش کتاب اقدام کنند.

لازم به ذکر است پیشتر، پنج کتاب «بر شانه‌های کارون»، «سردار سربدار»، «حافظ دل‌ها»، «یزله بر دجله» و «سلیمانی‌ها» درباره روایت‌ها و خاطرات مردمی از ایام شهادت حاج قاسم و ابومهدی المهندس توسط انتشارات «راه یار» منتشر شده بود.

منبع: میزان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.