آیت‌الله سیدرضی شیرازی دعوت حق را لبیک گفت

کد خبر: 110875
آیت‌الله سیدرضی شیرازی، از علما و اساتید حوزه علمیه تهران در سن ۹۳ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
وارث

آیت‌الله سیدرضی شیرازی، از علما و اساتید حوزه علمیه تهران در سن ۹۳ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

این عالم ربانی متولد ۱۳۰۷ نجف اشرف و از مریدان امام خمینی (ره) و از همراهان و مبلغان انقلاب اسلامی بود، وی از اعضای خاندان میرزای‌شیرازی بزرگ بود که در تیرماه ۱۳۵۸ مورد سوء قصد گروه تروریستی فرقان قرار گرفت و امام خمینی (ره) به خاطر این سوء قصد پیامی در محکومیت ترور ایشان صادر کردند.

آیت‌الله سیدرضی شیرازی تا ۳۰ سالگی در نجف به تحصیل علوم دینی پرداخت و در جوانی اجازه اجتهاد را از آیت‌الله محمدحسین کاشف الغطاء دریافت کرد.

وی در ادامه به تهران مهاجرت کرد و از محضر فقهای آن زمان نظیر آقا میرزا مهدی الهی قمشه‌ای، آقا میرزا ابوالحسن شعرانی، سید ابوالحسن رفیعی قزوینی، آقا میرزا احمد آشتیانی، فاضل تونی، میرزا محمد علی حکیم شیرازی و حائری سمنانی کسب فیض کرد.

این عالم ربانی از سال ۱۳۳۸ شمسی تاکنون به تدریس سطوح عالیه خارج فقه، اصول و فلسفه در تهران پرداخت و حاصل این سال‌ها تربیت علمی و اخلاقی شاگردان متعدد و تألیف کتب علمی است. او در این مدت علاوه بر اشتغالات علمی به اقامه جماعت در مسجد شفاء تهران و تفسیر قرآن و بیان مباحث اخلاقی و تربیت جوانان و مشتاقان علوم اسلامی و بحث و گفت‌وگو با اقلیت‌های مذهبی اهتمام داشت.

آیت‌الله سیدرضی شیرازی دیشب در سن ۹۳ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

منبع: مشرق نیوز


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.