راه اندازی جلسات حفظ قرآن کریم در امامزادگان و بقاع متبرکه

کد خبر: 110885
بحرالعلوم گفت؛ طرح راه اندازی جلسات حفظ قرآن کریم در امامزادگان کشور در حال کلید خوردن است در آینده نزدیک شاهد جریان جدیدی از تبلیغ و ترویج حفظ قرآن کریم در کشور خواهیم بود.
وارث

محمدمهدی بحرالعلوم؛ معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه؛ با اشاره به  اهم برنامه ها و طرح های ستاد راهبردی حفظ قرآن کریم در راستای تقویت و گسترش آموزش همگانی قرآن کریم گفت؛  ما در سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیرخانه راهبری ستاد حفظ قرآن کریم چند طرح در این زمینه پیش بینی کرده ایم.

وی افزود؛  بر این اساس در سال جدید برای اداره کل اوقاف و امور خیریه استان های کشور موضوع حمایت از جلسات تخصصی آموزش قرآن کریم طراحی شد و از ابتدای سال ۱۴۰۰ و با توجه به روند کاهشی شیوع ویروس کرونا استانهای کشور می توانند با توجه به این شناسه برنامه از جلسات قرآن کریم حمایت کنند.این حمایت‌ها می‌تواند شامل سرکشی به جلسات قرآن کریم اهدای هدایا و جوایز متنوع و سایر کارهای تدارکاتی و حمایتی و تقدیر از اساتید و معلمین قرآن کریم  باشد.

معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به دیگر برنامه های ستاد راهبردی حفظ قرآن کریم تصریح کرد؛ برنامه دیگر و شاخص ستاد راهبری حفظ قرآن کریم، راه اندازی جلسات حفظ قرآن کریم در امامزادگان و اماکن متبرکه ی کل کشور است.همانطور که می دانید یکی از مهمترین محیط ها و بسترهای فعالیت سازمان اوقاف و امور خیریه امامزادگان و اماکن متبرکه است بر این اساس در کشور امامزادگانی وجود دارند که فضای مناسبی برای فعالیت های قرآنی در اختیار اساتید و قرآن دوستان قرار می دهد.

 وی عنوان کرد؛ برخی از امامزادگان علاوه بر صحنه اصلی از ساختمان های جنبی برخوردار هستند که می توان در آنجا نیز بحث جلسات آموزش کلاسیک قرآن کریم را نیز پیگیری کردما در صدد هستیم که در هر استان حداقل یک امامزاده شاخص با حضور برجسته ترین استاد حفظ قرآن کریم استان یا دیگر افراد شاخص این حوزه جلسات تخصصی حفظ قرآن کریم راه اندازی شود.

معاون آموزش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد؛ طرح راه اندازی جلسات حفظ قرآن کریم در امامزادگان کشور در حال کلید خوردن است در آینده نزدیک شاهد جریان جدیدی از تبلیغ و ترویج حفظ قرآن کریم در کشور خواهیم بود.

منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.