مکتب شهید سلیمانی، نتیجه انجام فریضه امر به معروف است

کد خبر: 111271
رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکر کشور از مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان ثمره انجام امر به معروف و نهی از منکر یاد کرد.
وارث

حجت الاسلام کاظم صدیقی در جلسه شورای معاونان این ستاد گفت: ثمره اصلی فریضه بزرگ امر به معروف و نهی از منکر، ایجاد حرکت به سمت حریت و استقلال در کشورهای منطقه و جهان است. مکتب سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی که توانست مرزها را درنوردد و به همه جهان ورود کند و باعث شکست اهریمنانی چون داعش شد که در اصل شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی بود و این خود، ثمره بزرگ انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی افزود: اگر کار برای خدا باشد، خدا خودش پشتیبانی می ­کند و هیچکس نمی ­تواند از قدرت الهی جلوگیری کند و نمونه آن حرکت عظیم امام خمینی (ره) بود و باید در این راه ایمان و استقامت داشت.  بالاترین افرادی که جان خود را در این راه امر به معروف و نهی از منکر دادند، امام حسین (ع) و حضرت زهرا (س) بوده اند که در این راه همه چیزشان را دادند. کسانی که در این امر قدم برمی دارند باید صبر و استقامت داشته باشند و انتظار نداشته باشند که تا وارد این سیستم می شوند، دیگر باید حمایت شوند و به راحتی این فریضه را انجام دهند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مهم ترین نکته قرآنی و اهل بیتی که همه ما باید به آن توجه کنیم این است که من کان لله کان الله له یعنی اگر می خواهیم کارهایمان درست پیش برود باید همه کارهایمان را برای رضای خدا انجام دهیم و فقط چشم امید به او داشته باشیم. علت تاثیر گذاری حرکت حضرت زهرا (س) برای دفاع از حریم اهل بیت (ع)، انجام تمام کارها برای رضای خدا توسط ایشان بود.

وی افزود: یکی از مصادیق حدیث گفته شده در عصر ما وجود حضرت امام خمینی (ره) بود که با توجه به مخالفت های شدید در اوایل ایجاد انقلاب چه از طرف برخی از نخبگان و خواص مبنی بر داشتن روحیه تقیه و سکولار و عدم همراهی با امام منجر شد ولی ایشان با توکل به خدا و قراردادن رضای الهی در کارشان، انقلاب کردند، امروز بیش از ۴۰ سال از این انقلاب می گذرد و شما روز به روز برکات این حرکت الهی را می بینید.

صدیقی اضافه کرد: امام (ره) با توجه به بصیرت و توجهی که به خدا داشت حرکت خود را شروع کرد و در ابتدای این حرکت با بزرگترین منکر زمان که آن هم آمریکا و اسرائیل بود به مقابله پرداخت و اسرائیل را دشمن درجه اول مسلمانان معرفی کرد. امام یک تنه پرچم فریضه امر به معروف و نهی از منکر را بلند کرد و می فرمود تا زمانی که آمریکا و نظام سلطه در کشور باشد، نهی از منکر معنا ندارد و باید ریشه را زد تا شاخه ها هم از بین برود و بزرگترین ریشه منکرات در کشور، وجود و دخالت آمریکا و اسرائیل بود.

وی افزود: مقابله با ریشه منکرات آنقدر مهم بود که حضرت امام (ره) در جایی فتوا به سخنرانی در این موضوع و حتی دادن جان در این راه دادند تا این منکر بزرگ از بین برود تا شعار نه شرقی نه غربی به همراه استقلال و آزادی برای مردم اتفاق بیافتد. مقابله با این منکر بزرگ باعث شد این پیروزی ها و بیداری های اسلامی در کشور های جهان به ویژه لبنان، بحرین و یمن را ببینید که بیداری اسلامی در یمن، همچون خاری در چشم جهانیان شده است.

منبع: ایرنا


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.