مساجد باید مراکزی برای نشر معارف اسلام باشد

کد خبر: 111684
مرجع تقلید با اشاره به نقش مساجد در شکل‌گیری انقلاب اسلامی، گفت: مردم در مساجد تعلیمات را فرامی‌گرفتند و سپس در اختیار دیگران قرار می‌دادند، بنابراین مساجد باید زنده نگاه داشته شود، معارف اسلام برای همگان در همه سنین گفته شود، مساجد باید مراکزی برای نشر معارف اسلام باشد و این مسئله باعث تقویت ارکان انقلاب می‌شود.
وارث

آیت‌الله مکارم شیرازی در پیامی تصویری به دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد، با تقدیر از تشکیل چنین ابتکاری، بر لزوم اهتمام همگان به این قبیل برنامه‌ها که ثمرات فراوانی را به دنبال دارد تأکید کردند.

وی با اشاره به نقش مساجد در شکل‌گیری انقلاب اسلامی، عنوان کرد: مردم در مساجد تعلیمات را فرامی‌گرفتند و سپس در اختیار دیگران قرار می‌دادند، بنابراین مساجد باید زنده نگاه داشته شود، معارف اسلام برای همگان در همه سنین گفته شود، مساجد باید مراکزی برای نشر معارف اسلام باشد و این مسئله باعث تقویت ارکان انقلاب می‌شود.

وی بر لزوم حراست و پاسداری از این سرمایه ارزشمند، به نقش علمای اسلام در حمایت از محرومان و فقرا اشاره کرد و افزود: اخیراً در کنار مساجد صندوق‌های قرض‌الحسنه و درمانگاه احداث می‌کنند، این کار بسیار عاقلانه‌ای است که باعث ایجاد جاذبه و گرایش بیش‌ازپیش نسل جوان به مساجد می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کنگره نقش شیعه در پیدایش و پیشرفت علوم اسلامی در چند سال قبل به همت دفترشان، تصریح کرد: بحمدالله این کنگره ثمرات بسیار خوبی به همراه داشت، پنجاه جلد کتاب محصول کنگره در دسترس قرار گرفت که عصاره آن در هفده جلد به چاپ رسید و در اختیار کتابخانه‌های مساجد و دیگر کتابخانه‌ها قرار گرفت؛ متعصبین تلاش می‌کردند تا این‌ها را مخفی کنند.

این مرجع تقلید بیان کرد: امیدوارم روی این مسئله هم کارکنید و به‌ویژه عزیزان دانشجو باید از این نقش به‌خوبی آگاه شوند و شما عزیزان در اجلاسیه می‌توانید روی این مسئله هم تمرکز و توجه داشته باشید، بنده گرچه نتوانستم در جلسه حضور پیدا کنم اما معتقدم این اجلاسیه نقش مؤثری در انقلاب و پیشرفت اسلام و تشیع دارد، از صمیم دل برای موفقیت همه شما عزیزان دعا می‌کنم.
منبع: ایسنا


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.