آغاز نهضت تبیین و رمزگشایی از بیانیه گام دوم انقلاب در فرهنگسرای اندیشه

کد خبر: 111725
ناصر امین‌زاده رئیس فرهنگسرای اندیشه از آغاز برگزاری سلسله جلسات تبیین بیانیه گام دوم انقلاب به‌میزبانی این مرکز و زیرنظر اساتید حوزه و دانشگاه خبر داد.
وارث

به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 7، فرهنگسرای اندیشه با برگزاری سلسله جلساتی با هدف تبیین بیانیه گام دوم انقلاب به استقبال ایام الله دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی و سومین سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی حضرت آیت الله خامنه‌ای می‌رود.

ناصر امین‌زاده، مدیر فرهنگی هنری منطقه 7 و رئیس فرهنگسرای اندیشه با اشاره به اهمیت و ضرورت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در جشن 40سالگی پیروزی نظام جمهوری اسلامی از سوی رهبر فرزانه انقلاب خطاب به ملت ایران منتشر شد، چراغ راهی روشن برای ادامه باشکوه انقلاب اسلامی در فصل دوم آن است. این بیانیه حکیمانه و بصیرت‌زا، ضمن نگاه به گذشته افتخارآمیز انقلاب اسلامی در 40 سال ابتدایی آن، با استخراج و یادآوری نقاط ضعف و قوت و برخی مشکلات و خطاها در این دوره، برنامه‌ای رو به جلو و امیدبخش، دقیق، مدون و کارآمد را با هدف اعتلای ایران اسلامی پیش‌ِروی مردم، مسئولین و دست‌اندرکاران نظام قرار داده است.

وی اضافه کرد: باید این نکته بسیار مهم را به‌یاد داشته باشیم که چنین برنامه دقیق و راهگشایی زمانی به عرصه عمل و انجام می‌رسد که موضوعات مورد توجه در این بیانیه ساختارمند، از سوی کارشناسان رشته‌های مختلف علمی و دانشگاهی، نظریه‌پردازان، نخبگان کشور و دلسوزان انقلاب به ساده‌ترین زبان معرفی، تبیین و رمزگشایی شود و به‌عنوان الگوی حکمرانی مطلوب پیش‌ِروی کارگزاران و مسئولان کشوری و لشکری قرار گیرد.
امروز که در آستانه سومین سالگرد صدور این بیانیه الهام‌بخش از سوی رهبر معظم انقلاب هستیم و دولت انقلابی نیز با تمام قوا کار خود را برای اصلاح و ترمیم نقاط ضعف و رقم زدن پیشرفت کشور آغاز کرده است، ضرورت تبیین ویژگی و به‌کارگیری فرازها و راهکارهای مهم این بیانیه نگرش‌ساز به‌عنوان دستورالعملی اجرایی برای حل مشکلات کشور بیش از گذشته احساس می‌شود.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 7 ضمن اطلاع‌رسانی درباره برگزاری این جلسات در فرهنگسرای اندیشه گفت: فرهنگسرای اندیشه که براساس وظیفه انقلابی و همچنین مأموریت کاری خود که از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مسئولیت شورای اندیشه‌ورزی علوم و اندیشه اسلامی را به‌عهده دارد، از این فرصت طلایی استفاده کرده است و با همکاری اندیشگاه بیانیه گام دوم سلسله جلسات تبیین بیانیه گام دوم انقلاب ویژه جوانان را برگزار می‌کند. در این ویژه‌برنامه که با عنوان «آشنایی کلی با بیانیه گام دوم انقلاب» برگزار می‌شود، برترین اساتید حوزه و دانشگاه در قالب جلسات تخصصی بندهای بیانیه گام دوم انقلاب را واکاوی و آنها را بررسی می‌کنند.

رئیس سابق فرهنگسراهای انقلاب، گلستان، سرو و فردوس درباره جزئیات این دوره گفت: از جمله سرفصل‌هایی که در این جلسات مورد بررسی قرار می‌گیرد می‌توان به «ماهیت، ویژگی‌ها و کارکردهای بیانیه گام دوم انقلاب»، «آرمان‌ها و کارنامه گام نخست»، «عدالت و مبارزه با فساد اقتصادی»، «علم و پژوهش»، «امید و معنویت»، «اخلاق و سبک زندگی»، «استقلال، آزادی و روابط خارجی» اشاره کرد، هم‌چنین اساتید برتر کشورمان محمد رجبی، حجت‌الاسلام ساعد رازی، فاطمه رایگانی، محسن محمدی، محمدمهدی صالحی، محمد سهیل سرو، عبدالرسول نجفی، غلامرضا زارعی، حجت الاسلام راجی و محمدحسین ضمیریان در این سلسله جلسات به ارائه مباحث می‌پردازند.

امین‌زاده در پایان گفت: سعی خواهیم کرد مباحث مطرح‌شده در این سلسله جلسات در قالب یک کتاب با عنوان تبیین بیانیه گام دوم انقلاب از منظر کارشناسان و اساتید برتر به چاپ برسد.

براساس این گزارش، دوره «آشنایی کلی با بیانیه گام دوم انقلاب» در روزهای آتی فعالیت خود را در فرهنگسرای اندیشه آغاز می‌کند و جلسات آن با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با حضور عموم برگزار می‌شود که اطلاع‌رسانی خواهد شد.
منبع: تسنیم


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.