رفیعی؛ کسب رضایت در زندگی مشترک منوط به شناخت دنیای همسران است

کد خبر: 111744
حجت الاسلام رفیعی گفت: زن و شوهر برای رسیدن به آرامش و داشتن رضایت از زندگی مشترک باید از دنیای یکدیگر شناخت مناسبی داشته باشند.
وارث

حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی طی سخنانی به تبیین شیوه همسرداری در سبک زندگی اسلامی پرداخت و گفت: «کسب رضایت در زندگی مشترک یکی از اساسی‌ترین اصول تحکیم خانواده است، به این معنا که زن و مرد بتوانند رضایت همسر خود را جذب کنند. برای رسیدن به این هدف مقدمه‌ای لازم است. به این صورت که زن و مردی در زندگی مشترک موفق محسوب می‌شوند که دنیای همسر خود را بشناسند.»

 

این استاد حوزه تصریح کرد: «همسران باید بدانند همسرشان چه چیزی را دوست دارند، از چه کارهایی دوری می‌کند، چه اولویت‌هایی در زندگی دارد، به چه اموری اهمیت می‌دهد و چه مسائلی برای او اهمیتی ندارد، گرایش‌های سیاسی و عاطفی او چگونه است و...»

به گفته حجت الاسلام رفیعی، هنرمندترین زن و مرد در زندگی زناشویی افرادی هستند که دنیای عام و خاص یکدیگر را بشناسند. منظور این است که آقایان کلی‌نگر و خانم ها جزئی‌نگر هستند و این نکته تقریباً در مورد همه افراد صدق می‌کند. در عین حال لازم است که همسران دنیای خاص همسر خود را شناخته و درک کنند.

منبع: تسنیم

 


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.