امروز روحانیون رسالتی حیاتی در مقابله با انحرافات دینی بر عهده دارند

کد خبر: 111774
تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز روحانیون رسالتی حیاتی برای معرفت افزایی و عمق‌بخشی به معارف اسلامی در جامعه برای مقابله با انحرافات دینی و حفظ ایمان جوانان بر عهده دارند.
وارث

حجت‌الاسلام‌ احمد مروی در دیدار ائمه جماعات حاشیه شهر مشهد که در حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد، اظهار کرد: تبلیغ چهره به چهره در عین سادگی کارکرد زیادی داشته و بسیار در معرفت افزایی و عمق‌بخشی به اعتقادات دینی مخاطبان مؤثر است.

وی ضمن تأکید بر نفوذ رسانه‌های نوین در جوامع و لزوم استفاده از آن‌ها در امر تبلیغ دین، خاطرنشان کرد: در کنار ضرورت استفاده مبلغان از فناوری‌های نوین ارتباطی و رسانه‌های نوظهور، اما باید توجه داشت که همچنان شیوه سنتی تبلیغ چهره به چهره و بی‌واسطه جزو مؤثرترین و کارآمدترین روش‌های تبلیغ دین است.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به تلاش جریان‎‌های انحرافی برای جذب جوانان، ابراز کرد: همواره جهان اسلام با فرقه‌های انحرافی روبه‌رو بوده و مستکبران تلاش کرده‌اند با ظهور آن‎‌ها در جوامع و ایجاد گرایش به این نوع جریان‌های دروغین به ‌ویژه در میان جوانان، فطرت الهی آن‌ها را در راستای اهداف شیطانی و مستکبرانه خود منحرف کنند.

وی یکی از عوامل گرایش افراد به جریان‌های انحرافی را نقص در معرفت و شناخت آن‎‌ها نسبت به دین و عدم شناخت افراد نسبت به حقیقت این جریان‌های منحرف دانست و در این میان نقش روحانیت در روشنگری و مقابله با آن‌ها را بسیار مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: اسلام و مکتب تشیع روشنگر و آگاهی‌بخش بوده و این امر چالش جدی برای نظام سلطه ایجاد کرده است. لذا برای مقابله با این جریان اصیل اسلامی و نظام اسلامی، با ایجاد انحرافات دینی تلاش می‌‎کنند اهداف استکباری خود را دنبال کنند.

تولیت آستان قدس رضوی رسالت روحانیون را در روشنگری نسبت به جریانات انحرافی بسیار سنگین برشمرد و تصریح کرد: روحانیت باید بر روی مبانی اعتقادی تشیع باقوت کار کنند، مبانی دینی جوانان باید تقویت شود و شبهات و ابهامات آن‌ها پاسخ داده شود و وظیفه روحانیون فعال در مناطق حاشیه شهر در این عرصه بسیار خطیر است.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی در پایان به اقدامات امدادرسان آستان قدس به نیازمندان حاشیه شهر مشهد اشاره و اظهار کرد: در حوزه‌های معیشتی به میزان توان و امکانات دستگیری از مجاوران حضرت رضا(ع) را وظیفه خود می‌دانیم و به میزان مقدورات در این حوزه اقدام خواهیم کرد.

در ابتدای این دیدار و پیش از سخنان تولیت آستان قدس رضوی، تعدادی از ائمه جماعات حاشیه شهر مشهد به ایراد سخن و بیان دغدغه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.
منبع: ایسنا


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.