حضرت زهرا(س) نحوه حمایت از امام زمان(عج) را به ما یاده داده است

کد خبر: 111802
رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با بیان اینکه حضرت زهرا(س) جان دادن و ایثار برای امام زمان(عج) را به ما یاده داده‌اند، گفت: خداوند با دفاع حضرت فاطمه(س) از ولایت امیرالمومنین(ع)، حجت را بر ما تمام کرد و به ما یاد داد برای امام زمان(عج) چه کنیم؟  
وارث

حجت الاسلام والمسلمین «محمدصادق کفیل» درباره رابطه حضرت فاطمه(س) با مهدویت، اظهار کرد: در نظام زندگی اگر انسان بخواهد الگو بگیرد باید شاخصه های زندگی را ببیند و سپس از الگوها الهام بگیرد؛ باید بدانیم اینکه وجود مقدس امام زمان(عج) فرمودند: الگوی من دختر رسول خدا(ص) است یعنی تاکید دارند شما هم در نظام زندگی خود از مادرم فاطمه(س) الگو بگیرید.

 

رئیس مرکز تخصصی صحفه سجادیه تصریح کرد: الگو داشتن یعنی دیگر در زندگی یله و رها نیستیم و از صبح که از خواب برمی خیزیم، می دانیم چگونه باید عمل کنیم؟.

 

وی با بیان اینکه اوصاف حضرت زهرای مرضیه(س) متعدد است و درباره شخصیت بی بی عالمیان(ع) بسیار سخن گفته شده است، گفت: بارزترین و مهمترین ویژگی حضرت زهرا(س) دفاع از امام زمان‌شان بوده است، لذا اینکه انسان به هر طریق خود را مدافع امام زمانش بداند، رسالتی منتظرانه است که حضرت فاطمه(س) به ما آموخته اند.

 

حجت الاسلام کفیل در ادامه تاکید کرد: ما در دعای عهد هشت مقام را از امام زمان(عج) طلب می کنیم و عرضه می داریم: «اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ الذَّابِّینَ عَنْهُ وَ الْمُسَارِعِینَ إِلَیْهِ فِی قَضَاءِ حَوَائِجِهِ وَ الْمُحَامِینَ عَنْهُ وَ السَّابِقِینَ إِلَى إِرَادَتِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْه» همه این مقاماتی که ما منتظران در عصر غیبت از خداوند درخواست می کنیم در حضرت صدیقه کبری(س) با دفاع از ولایت عینیت و تجلی یافته است.

 

وی ابراز کرد: ما باید بدانیم برای رسیدن به این مقامات چه گامی باید برداریم آیا عمل هم لازم است یا نه؟ چگونه باید از امام زمان(عج) دفاع کنیم؟ ... مطالعه زندگی حضرت زهرا(س) به ما یاد می دهد دفاع از امام یعنی چه و حمایت از امام چه مفهومی دارد و برای آنکه بخواهیم به سوی اراده امام سبقت بگیریم، چه باید انجام دهیم.

 

این کارشناس مهدوی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) جان دادن و ایثار برای امام زمان را به ما یاده داده اند، افزود: یکی از استادان به ما می گفت: دعای عهد که می خوانید به یاد حضرت(ع) بیفتید و به یاد ایشان زندگی کنید و ببینید شباهت دفاع و همراهی ما با امام زمان به حضرت زهرا(س) چقدر است؟

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر در صحرای محشر حضرت زهرا(س) از ما بپرسند برای فرزندم مهدی صاحب الزمان(عج) چه کردید چه جواب می دهیم؟ باید حداقل قدمی مثل ایشان برداشته باشیم. خداوند با دفاع حضرت فاطمه(س) از ولایت امیرالمومنین(ع)، حجت را بر ما تمام کرد و به ما یاد داد چه کنیم؟ خدا کند الگو بگیریم و عمل کنیم.

 

گفتنی است، فایل تصویری این سخنان در کانال @چشم به راه در شبکه های اجتماعی بارگذاری شده است.
منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.