ضرورت ثبت جهانی پیام‌های اربعین ؛ فرصت بی‌نظیر خدمت به زائران حسینی را قدر بدانید

کد خبر: 111819
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از برنامه‌ریزی و آینده نگری، انجام کار عالمانه، همگرایی و تعاون به عنوان سه مؤلفه موفقیت در خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) نام برد.
وارث

حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب در گردهمایی مسئولان هیئت‌های مذهبی خارجی که به همت کمیته آموزشی فرهنگی ستاد مرکزی اربعین شامگاه چهارشنبه(29 دی‌ماه) در قم برگزار شد، خدمت به زائران امام حسین (ع) را توفیق الهی خواند.
وی با بیان اینکه بسیاری از افراد آرزو می‌کنند خادم راه امام حسین (ع) باشند، توجه ویژه آن حضرت به خادمان زائرانش را از کرامت و منزلت آن حضرت عنوان و به حاضران توصیه کرد‌ که فرصت بی‌نظیر خدمت به زائران امام حسین (ع) را قدر بدانند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین فرصت خدمت به زائران اباعبدالله (ع) را کوتاه خواند و خدمت به مردم به ویژه زائران اربعین را نیازمند حرکت جهادی دانست.
وی خاطرنشان کرد: باید تمام توان خود را به کار گیریم تا فرصت خدمتی را که با توفیق الهی برای ما حاصل شده است به بهترین شکل انجام دهیم.
وی در ادامه به بیان سه مؤلفه موفقیت در خدمت به زائران امام حسین (ع) پرداخت و گفت:‌ نخستین مؤلفه برنامه‌ریزی و آینده نگری است؛ چراکه کار بدون برنامه و آینده نگری دچار مشکل خواهد شد.

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه راه‌اندازی ستاد ملی اربعین به ویژه کمیته فرهنگی آموزشی اربعین و مؤسسات و مراکز مختلفی را که در این زمینه تلاش و با هدف خدمت به زائران حسینی فعالیت می‌کنند، ، اقدامی ارزنده و قابل تقدیر دانست.
وی بررسی آسیب‌های گذشته، تفکر درباره اندوخته‌های جدید و راه‌های نو را نوعی برنامه‌ریزی خواند و اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «هر کاری که می‌خواهید انجام دهید عاقبت اندیش باشید، کاری که در آن موفقیت و رشد است دنبال کنید و کاری را که با شکست روبه‌رو می‌شود،  رها سازید». 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دومین مؤلفه و رمز موفقیت در خدمت را انجام کار عالمانه عنوان و تصریح کرد:‌ انسان باید اندک علمی را که در اختیار دارد به کار گرفته و از تجربه جهانی و خرد جمعی بهره گیرد تا کاری بدون اشکال یا کم اشکال انجام دهد.
وی ازهمگرایی وتعاون به عنوان سومین مؤلفه موفقیت درارائه خدمت به زائرامام حسین (ع) نام برد و گفت:‌ ما همه دلداده حسین بن علی (ع) هستیم و آرزو داریم که در جمع عاشقان و یاوران حسینی (ع) باشیم و مهم ترین هدف ما نیز شاد کردن قلب نازنین امام زمان (ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب برداشتن روحیه تعاون، همکاری، همگرایی وهم یاری مشترک و عدم بخشی نگری و خودبرتربینی تأکید کرد و لزوم کمک به هیئت هایی را که با مشکل روبرو می‌شوند، خاطرنشان ساخت.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به روایتی از امام علی (ع) افزود: کسی که نسبت به دیگران همیاری و تعاون بیشتری بر انجام کار خیر دارد و در این زمینه با دوستان بیشتر همراهی و رفاقت می‌کند، بهترین برادران است.
وی با بیان اینکه سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی انسانی وارسته و ایثارگر بود که بیشترین خدمت را به همه جهانیان کرد، گفت: بسیاری از اتدیشمندان غربی به راه شهید سلیمانی احترام می گذارند؛ چراکه آموختند یک فرد می‌تواند چنان با ارزش و پاک باشد که جان خود را در راه نجات دیگران فدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب اظهار داشت: کسانی در دنیا هستند که برای رفتن به معابد و مراکز مورد علاقه خود تا هزار کیلومتر هم پیاده‌روی می‌کنند، اما بین کاری که آنها انجام می‌دهند و کاری که خادمان و زائران اربعین انجام می‌دهند، فاصله بسیار است.
وی با بیان اینکه چشم دنیا به حرکت شیعیان در ایام اربعین است، تلاش و خدمت بدون منت برادران عراقی را در این زمینه یادآور شد و گفت: حرکت خادمان زوّار امام حسین (ع)، سراسر دارای پیام است و باید از این حرکت به خوبی محافظت و صیانت کرد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خاطرنشان کرد: برای اینکه این حرکت یک حرکت ارزشمند باقی بماند و پیام‌هایش جهانی شود و دیگران هم از این حرکت بهره ببرند، باید کارگروه‌هایی راه‌اندازی  و با مطالعه برای همه، نکاتی ارائه شود. 

وی با اشاره به برگزاری مراسم حسین دی (روز حسین) در آمریکا و غرب، گفت: این مراسم پیام بسیاری دارد که باید با بررسی این پیام‌ها در کارگروه‌های مختلف، برنامه‌های مناسبی تهیه شود و دیگرانی که این راه را ادامه می‌دهند به ارائه برنامه‌های روبنایی مناسب‌تر بپردازند.
منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.