سند و منبع ساخت قمر مصنوعی در دوره امام کاظم(ع) کجاست؟

کد خبر: 111850
حجت‌الاسلام احمد عابدی از استادان درس خارج حوزه علمیه توضیحاتی درباره فایل صوتی که از سخنان وی در موضوع ساخت قمر مصنوعی در دوره امام کاظم(ع) منتشر شده است گفت: این روایت مدارک زیادی دارد.
وارث

مدتی قبل فایلی صوتی از حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی دست به دست شد که ایشان در آن صوت درباره ساخت قمر مصنوعی و سفینه فضایی توسط ابن مقنع در دوران ائمه و روشن کردن زمین در شب و دیده شدن آن از فاصله تقریبا ۱۰۰ کیلومتری سخن گفته‌اند.

عابدی درباره این سخنان  گفت: آنچه در این فایل پخش شده است تقطیع سخنان بنده بوده است؛ بنده چند سال قبل در بحث تاریخ علم گفتم که در زمان حضرت امام موسی بن جعفر(ع) شخصی به نام ابن مقنع یک قمر مصنوعی ساخته است؛ این روایت مدارک زیادی دارد که از جمله می‌توان به کتاب وفیات‌الاعیان ابن خلکان و  الاعلام زِرِکلی اشاره کرد.

 

وی افزود: این مطلب حتی در کتب علامه حسن‌زاه آملی هم وجود دارد که در زمان حضرت امام موسی بن جعفر(ع) ابن مقنع، قمر مصنوعی ساخته و یا شخصی در زمان امام جعفر صادق(ع)، اسطرلاب درست کرده است.

 

این استاد حوزه تصریح کرد: در این فایل چون بخشی از مطالب حذف شده اینگونه به مخاطب القاء شده است که بنده گفته‌ام حضرت امام موسی بن جعفر(ع) شخصا قمر مصنوعی ساخته است که این موضوع تهمت است چون بنده بر ساخت آن توسط ابن مقنع تاکید کرده‌ام و منبع روایت هم ذکر شد.

 

عابدی تاکید کرد: ویژگی دنیا این است که برخی دنبال تخریب دیگران و تهمت‌زدن هستند که در بسیاری از موارد شاید نیازی به پاسخگویی به آنها هم نباشد وگرنه نقد و بحث علمی موضوعی است که همواره مورد تایید استادان و عالمان حوزه بوده و هست.

منبع: ایکنا


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.