نتایج جشنواره‌های قرآنی را عملیاتی کنیم

کد خبر: 112849
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: لازم است محصولات، نتایج و خروجی‌های جشنواره‌های قرآنی به صدا و سیما و شبکه‌های پویا و نهال و در مرحله بعد به تئاتر و سینما وارد شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راه مصمم ایستاده است.
وارث

 علیرضا معاف در مراسم رونمایی از پوستر نخستین جشنواره ملی قصه‌گویی قرآنی گفت: باید تلاش‌ها در راستای قرآنی‌شدن همه بخش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد و در همین راستا سند قرآنی‌سازی این وزارتخانه در حال تدوین است که در نمایشگاه قرآن رونمایی خواهد شد.

وی افزود: قصه آن چیزی است که واقعا در تاریخ رخ داده و در زندگی و ذهن فرد استمرار و ادامه دارد، در قرآن به استناد بسیاری از آیات، هم زیباترین و نکوترین قصه‌ها را داریم و هم این قصه‌ها به زیباترین شکل بیان می‌شوند و از همین آیات به اهمیت قصه‌گویی پی می‌بریم؛ زیرا حتما قصه بر دیگر قالب‌ها ارجحیت دارد که خدا در قرآن از این شکل و قالب برای بیان و انتقال مفاهیم استفاده کرده است.

محمد حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز گفت: قصه در آداب و سنت‌های خانواده ایرانی جایگاه ویژه‌ای داشته و دارد و شاعران و ادیبان بزرگ ما از دیرباز برای بیان مفاهیم عالی از قصه‌گویی استفاده می‌کردند. در قرآن برای انتقال مفاهیم عالی بارها از قصه استفاده شده و قصه‌گویی در تاریخ فرهنگی کشور ما جایگاه ویژه‌ای دارد و محملی برای انتقال مفاهیم تاریخی، انتقادی و فرهنگی بوده است. قرآن کریم بارها تذکر داده که قصه گذشتگان را بخوانید.

وی ادامه داد: فعالان فرهنگی و قرآنی استان خراسان رضوی این دغدغه را در حوزه قصه‌گویی داشتند و اولین جشنواره قصه‌گویی را برگزار کردند و امسال تلاش مضاعفی شد و کار با حوزه قرآنی گره خورد و به جشنواره ملی قصه‌گویی قرآنی با دو رویکرد رسیدیم که بخش اول مربوط به قصه‌های قرآنی است و این قصه‌ها می‌تواند محملی باشد تا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، پدرها و مادرها و مربی‌های مهدکودک‌ها این قصه‌ها را به زبان‌ها و نقل‌های مختلف بازتعریف کنند. بخش دیگر که از قسمت‌های جذاب این جشنواره است، این است که از مفاهیم موجود در قرآن قصه بسازند.

حسین‌زاده اضافه کرد: دبیرخانه جشنواره ملی قصه‌گویی قرآنی تبیین در خراسان رضوی است اما برای اینکه کار وجهه ملی پیدا کند و مردم از سراسر کشور در جشنواره شرکت کنند، بستر کار در فضای مجازی تعریف شده است. در انتهای این جشنواره با یک بانک بزرگ از قصه‌های قرآنی روبه‌رو خواهیم بود. همچنین فرصتی هم برای کودکان و نوجوانان فراهم می شود تا با شرکت در این جشنواره توانایی‌های خود را شکوفا کنند.

منصور احمدی رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان نیز در این مراسم از برگزاری دومین جشنواره موشن گرافیک با موضوع قرآن و عترت خبر داد و گفت: دور اول این جشنواره سال ۹۷ با موضوع قرآن با ۷۸ اثر برگزار شد اما در این دوره موضوع نهج‌البلاغه را نیز به آن اضافه کردیم و امیدواریم با استقبال پرشور مخاطبان برگزار شود.

آیین رونمایی از پوستر و نشست خبری نخستین جشنواره ملی قصه‌گویی قرآنی تبیین با موضوع قرآن و عترت روز گذشته در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
منبع: ایرنا


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.