پیاده‌روی «لبیک یا مهدی(عج)» در قم برگزار شد

کد خبر: 112912
پیاده‌روی بزرگ «لبیک یا مهدی(عج)» روز جمعه مصادف با ۱۵ شعبان، سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) با حضور منتظران ظهور آن امام همام در شهر قم برگزار شد.
وارث

عاشقان خاندان عصمت و طهارت از صبح امروز با حضور در ابتدای بلوار پیامبر اعظم(ص) از میدان معلم، جنب امامزاده احمد ابن قاسم(ع) به سمت مسجد مقدس جمکران با پای پیاده برای عرض ارادت به حضرت بقیه الله الاعظم(عج) حرکت کردند.  

در این بلوار ایستگاه های گوناگون صلواتی از سوی اقشار گوناگون مردم و هیات های مذهبی برپا شده است و با پخش گل، شیرینی و شکلات از منتظران ظهور پذیرایی می کنند و این میلاد خجسته را به یکدیگر تبریک و شادباش می گویند.

توزیع بسته ها و محصولات فرهنگی همچون کتاب، لوح فشرده و پوستر به ویژه در رابطه با «مهدویت»، غرفه های مشاوره و پاسخگویی به احکام شرعی، غرفه بازی و نقاشی ویژه کودکان و اجرای گروه های سرود از جمله برنامه های این ایستگاه های صلواتی است.  

برخی با ختم قرآن کریم به نیت سلامتی امام عصر(عج) و خواندن دعای فجر، برای ظهور مولا و مقتدای خویش حضرت مهدی موعود(عج) دست بر دعا برداشته اند.

از جلوه های این مسیر، غرفه ویژه واکسیناسیون و ارایه خدمات پزشکی رایگان در این مسیر است، همچنین در این بلوار نیروهای امدادی و خدماتی مشغول ارایه خدمت به زایران هستند و برخی از مسئولان استان نیز با حضور در این مسیر از نزدیک شاهد نحوه خدمات رسانی به مردم هستند.  

توسط چرخبال نیز مسیر منتظران ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) در بلوار پیامبر اعظم(عج) گلباران شد.

در این پیاده روی بزرگ تعداد زیادی از مردم به صورت خانوادگی حضور یافته و برخی از هیات ها نیز به صورت جمعی در این پیاده روی شرکت کرده اند و همچنان شاهد حضور مردم در این مسیر به منظور شرکت در پیاده روی مذکور به سمت مسجد جمکران هستیم که این مساله بار دیگر افزایش کیفیت و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم «مسیر پیاده‌روی از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران» را به مسئولان گوشزد می کند تا منتظران ظهور و ارادتمندان به ائمه اطهار(ع) در تمام روزهای سال امکان پیاده‌روی در این مسیر را به صورت ایمن و با سهولت داشته باشند.

مردم در پایان مسیر با حضور در مسجد جمکران؛ با خواندن نماز، قرائت قرآن کریم و دعا، با پروردگار خویش به راز و نیاز می پردازند و برای تعجیل در ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) دعا می کنند.

همچنین قشرهای مختلف مردم با شرکت در پویش ملی «به عشق مهدی(عج) هواداریم» تلاش می کنند در حد توان و بضاعت خود، گرهگشای دیگر هموطنان خود باشند و در این روزهای جشن و سرور باری از دوش دیگر همنوعان خود به عشق حضرت مهدی(عج) و به منظور عرض ارادت به ایشان بردارند.

بر اساس این گزارش؛ برنامه هایی همچون دعا و مناجات؛ سخنرانی و مدیحه سرایی از سوی مسجد جمکران قم در این ایام برگزار و برخی از این برنامه ها نیز به صورت زنده از شبکه های گوناگون صدا و سیما و یا فضای مجازی پخش می شود. 

۱۵ شعبان المعظم، سالروز ولادت با سعادت حضرت مهدی(عج) دوازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت، امسال با ۲۷ اسفندماه جاری مصادف شده است.  
منبع: ایرنا


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.