ریشه اخلاص

کد خبر: 113210
آنكه گرفتار ریا مى ‏شود، هنوز به مرحله یقین و باور نرسیده است. امام على علیه السلام مى‏ فرماید: «الاخلاصُ ثَمَرةُ الیَقین»  اخلاص، نتیجه یقین است.  فهرست غررالحكم
وارث

ممكن است انسان به خدا و قیامت و پاداش و... علم داشته باشد، ولى علم انسان، تا به مرحله یقین و باور نرسد، آن تأثیر گذارى لازم را نخواهد داشت. همه مى‏ دانند كه مرده، قادر بر انجام كارى نیست، امّا خیلى‏ ها، در همان حال، از مرده مى ‏ترسند.

 ریاكار، هر چند ممكن است به خدا و قیامت و حساب و كتاب، آگاه باشد، ولى آگاهى او چون به مرحله یقین نرسیده، از اخلاص دور مى ‏شود. این یقین هم در سایه عبادت بسیار فراهم مى‏ آید.

  قرآن مى ‏گوید: 
«وَاعْبُدْ رَبَّكَ حَتَّى‏ یَأْتِیَكَ الْیَقِینُ» 
 آنقدر عبادت كن تا یقین به تو برسد.
 سوره حجر، آیه ۹۹

اگر یقین داشته باشیم كه عالم، محضر خداست، عزت و ذلّت به دست اوست، دنیا و جلوه‏ هاى آن، سرمایه هایى كم سود و گذرا و فریبنده است، به اخلاص در عمل كشیده مى ‏شویم.

 حاج آقا قرائتی
 کتاب پرتوی از اسرار نماز، محسن قرائتی
کانال تلگرامی نسیم بهشت


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.