قرآن کتاب تبیین است/ نقش جامعه قرآنی در زمینه جهاد تبیین، کلیدی است

کد خبر: 113764
سرابی با اشاره به اینکه قرآن کتاب تبیین است گفت: نقش جامعه قرآنی در زمینه جهاد تبیین، کلیدی است.  
وارث

«سید علی سرابی» در گفت وگویی درباره نقش جامعه و فعالان قرآنی در زمینه فراگیری و عملی شدن مطالبه مقام معظم رهبری درباره جهاد تبیین، اظهار کرد: بیان یکی از نام های قرآن است و در آیات بسیاری درباره موضوع تبیین سخن رفته است و همین موضوع، نقش و اهمیت قرآنیان در زمینه جهاد تبیین را روشن می کند.
 
 
قائم‌ مقام شورای عالی قرآن افزود: پیامبران الهی آنچنان که در قرآن کریم آمده است، با زبان تبیین و روشنگری، رسالت خود را انجام می دادند و مردم هم با مشاهده و استماع استدلالات پیامبران، ایمان می آوردند.
 
 
وی ادامه داد: فعالان و استادان و مربیان قرآنی نیز باید با زبان تبیین فعالیت کنند. به این معنا که مثلاً وقتی یک جلسه ای قرار است برگزار شود بهتر است قاری، آیاتی را انتخاب و قرائت کند که متناسب با مسایل و شرایط روز باشد.
 
 
سرابی گفت: کار دیگری که جامعه قرآنی باید انجام دهند هماهنگی با سخنرانان و مبلغان دینی است، به این صورت که، قاری قرآن، آیاتی را در یک مجلس و برنامه تلاوت کند که موضوع سخنرانی منبری است؛ منبری هم بهتر است موضوع سخنرانی با آیات تلاوت شده متناسب باشد. به این صورت جهاد تبیین در سراسر کشور و در همه جلسات مساجد و هیئت های مذهبی فراگیر می شود.
 
 
وی گفت: وظیفه جامعه قرآنی در زمینه جهاد تبیین با توجه به جایگاه روشنگری کتاب آسمانی مسلمان، کاملا مشخص و روشن است و فعالان قرآنی در این حوزه، نقش کلیدی دارند.
منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.