نمایشگاه «حضور صدساله خورشید» در قم برگزار می شود

کد خبر: 113976
نمایشگاه «حضور صدساله خورشید» به مناسبت سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و صدمین سالگرد ورود آن حضرت به قم از 7 تا 12 خرداد برگزار می‌شود.
وارث

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس کمساری، رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، در نشست خبری برنامه‌های نمایشگاه «حضور صدساله خورشید» که مناسبت سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و صدمین سالگرد ورود آن حضرت به قم برگزار می‌شود، عنوان کرد: امام خمینی (ره) در میان مردم و جامعه‌ جایگاه خاصی داشت و مردم با جان و دل او را قبول کردند و به ندایش را لبیک گفتند.
وی با اشاره به اینکه مردم از همه وجودشان برای امام خمینی (ره) گذشتند، بیان کرد: علت این امر این است که امام در کارش اخلاص داشت به همین خاطر خداوند هم امام خمینی (ره) را محبوب القلوب کرد.
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در فروردین سال۱۳۰۱ به قم آمدند، ادامه داد: امسال مصادف با یک‌صدمین سال ورود امام راحل به قم است؛ امام خمینی (ره) بیشتر عمر خود را در قم گذرانده است و در حالی‌که اهل خمین بودند خود را قمی می‌دانستند که این امر یک افتخار برای قمی‌ها است.
حجت‌الاسلام والمسلمین کمساری با بیان اینکه جمع آوری و ترویج آثار امام خمینی (ره) و نظارت بر پژوهش‌ها و تولیداتی که با محوریت امام خمینی (ره) انجام می‌شود از وظایف موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)است، اظهار کرد: این موسسه ۱۷ شهریور ۱۳۶۷ با حکم امام خمینی (ره) تاسیس شد که اولین مدیر آن نیز حجت‌الاسلام والمسلمین احمد خمینی، فرزند امام راحل، بودند.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه آثار و دستاوردهای موسسه از ۷ تا ۱۲خرداد برگزار می‌شود، بیان کرد: این نمایشگاه شنبه ۷ خرداد ساعت ۱۷:۳۰ در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی با حضور نخبگان و علما برگزار می‌شود.
رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) بیان کرد: سردار شاهچراغی استاندار قم و آیت الله بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه، در این افتتاحیه سخنرانی خواهند کرد.
وی با بیان اینکه منشورات و مکتوباتی که توسط موسسه چاپ شده است از جمله آثاری است که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود، گفت: بیش از هزار عنوان کتاب در این حوزه چاپ شده که برخی از آنان ۵۰ جلد هستند که به شکل فیزیکی و سی دی در این نمایشگاه در معرض نمایش گذاشته می‌شود.
وی ادامه داد: بیش از ۲هزار ۱۰۰مجوز به نویسندگان و پژوهشگران داده شده که در حوزه اندیشه امام راحل آثار تولید کرده‎اند همچنین در این سال‌ها ۴۲ کنگره و همایش بین‌المللی برگزار شده که در آن‌ها آثار خوبی تولید شده است که همگی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود. 
حجت‌الاسلام والمسلمین کمساری اظهار کرد: همه آثار امام خمینی (ره) در قم جمع آوری شده است که ۲۷ آثار امام خمینی (ره) در کتابی به نام موسوعه در ۵۰ جلد چاپ شده است.
وی اضافه کرد: تنها دانشنامه شخص محور با موضوع امام خمینی (ره) در قم تولید شده است که بیش از 270 نفز از محققین در حوزه دانش نامه در آن کار کردند که در ۱۰جلد در دسترس محققان و پژوهشگران است.
وی با بیان اینکه پژوهشکده امام خمینی (ره) علاوه بر حوزه پژوهش در در حوزه آموزش نیز فعالیت می‌کند و در چند رشته کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش دانشجو دارد، گفت: دوره ای چهار ماهه در رابطه با وصیت نامه امام برگزار شد که بیش از ۳۰ هزار نفر از سراسر کشور در آن شرکت کردند.
رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در رابطه با فعالیت‌های هنری و فرهنگی موسسه تصریح کرد: هنر، بهترین روش برای ماندگاری یک اندیشه است به همین خاطر موسسه فیلم‎های مختلف مستند، کوتاه، داستانی و تئاتر تولید کرده است و جشنواره‌های متعددی نیز برگزار شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین کمساری در رابطه با فعالیت‌های بین المللی موسسه گفت: همه آثار امام به زبان انگلیسی و عربی ترجمه شده است و برخی آثار نیز به ۲۵ زبان ترجمه شده‌اند و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.
وی یادآور شد: رونمایی از مستند ارتحال امام، رونمایی از نرم افزار دیار آفتاب، برگزاری کارگاه‌های هنری، برگزاری نشست تخصصی ولایت فقیه در اندیشه امام در روز یکشنبه 8 خرداد، رونمایی از چند کتاب و رونمایی از اسنادی که تا کنون اعلام عمومی نشده اند از جمله فعالیت هایی است که به مناسبت نمایشگاه انجام می‌شود.
منبع: ایسنا


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.