شهادت‌ سایر ائمه همانند عاشورا و اربعین جدی گرفته شود

کد خبر: 114518
استاد حوزه علمیه گفت: چرا شهادت‌ سایر ائمه اطهار(ع) در ایران همانند عاشورا و اربعین جدی گرفته نمی‌شود؟
وارث

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی قمی امروز دوم تیر ماه در مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) که در تالار قدس حرم رضوی برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه مجمع جهانی حضرت علی اصغر به یک درخت تنومند تبدیل شده است. از سرزنش هیچ سرزنش‌گری ناراحت نشوید. چرا از کشورهای اروپایی در جهانی کردن این مراسم و مجمع غفلت کرده‌اید؟ بگذارید این درخت تنومند هر روز بزرگ‌تر شود.

وی با اشاره به اینکه چرا امروز تعظیم شهادت‌های دینی در کشور ما کمرنگ شده است، تصریح کرد: دقت کنید که مردم عراق در شهادت امام هادی(ع)، امام کاظم(ع)، امام حسن عسکری(ع) و سایر امامان در عراق چگونه عزاداری می‌کنند. هفته گذشته در شهادت امام کاظم(ع) ۵ میلیون نفر در کاظمین عزاداری کرده و اطعام دادند، اما در مشهدالرضا برای امام کاظم(ع) چه کردیم؟

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: هفته آینده شهادت امام جواد(ع) است. مراسم عزاداری که در مشهد اتفاق افتاد را با عزایی که هفته آینده در کاظمین برگزار می‌شود مقایسه کنید. جمعیت عزاداری در مشهد نسبت به کاظمین یک به ۱۰۰ و شاید یک به ۱۰۰۰ باشد، برای شهادت سایر ائمه در ایران نیز همین‌گونه است.

حجت‌الاسلام‌والسلمین حسینی قمی بیان کرد: ما در ایران فقط عزاداری عاشورا و اربعین را جدی گرفته‌ایم. متوجه گرفتاری‌های مردم ایران هستم، اما قطعا گرفتاری مردم عراق بیشتر از ایرانی‌ها است. هفته گذشته در شیراز برای شهادت امام کاظم(ع) در حرم شاهچراغ منبر داشتم. در شب شهادت امام کاظم(ع) در حرم شاهچراغ که ۳ فرزند امام کاظم(ع) در آن حرم مدفون هستند فقط ۳۰۰ عزادار در منبر شب شهادت حضور داشتند، در حالیکه در همان روز ۵ میلیون نفر در کاظمین عزاداری می‌کردند.

وی ادامه داد: قطعا در این کم‌کاری‌ها رسانه ملی ما، مسئولین فضای مجازی و هیات‌های مذهبی مقصر هستند. چه کسی باور داشت که مجلس شیرخوارگان حضرت علی اصغر جهانی شود؟ از مردم درخواست دارم همان توجهی که به مراسم شیرخوارگان داشته‌اند را برای شهادت سایر ائمه نیز داشته باشند. در عزاداری‌ها ضعف داریم، اما چرا در جشن‌ها و اعیاد کوتاهی می‌کنیم؟

استاد حوزه علمیه بیان کرد: همانطور که مراسم شیرخوارگان جهانی شد، چرا غدیر را جهانی نمی‌کنید؟ چقدر از بچه‌های ما با غدیر آشنا هستند؟ آیا بچه‌های ما می‌توانند درباره حقانیت غدیر و امیرالمونین(ع) صحبت کنند؟ چرا غدیر را فقط باید در یک شب جشن بگیریم؟ باید یک دهه برای غدیر جشن بگیریم. کسانی که می‌خواهند برای استقبال از محرم مراسم بگیرند، آن را پس از غدیر آغاز کنند تا مردم با مناسبت‌های امیرالمونین(ع) بیشتر آشنا شوند.
منبع: ایسنا


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.