نخستین شب اجرای برنامه کاروان نور در مسجدالحرام

کد خبر: 114632
در اولین شب اجرای برنامه کاروان نور در مسجدالحرام، ده نفر از قاریان قرآن کشور در بخشی از طبقه دوم مسجدالحرام به قرائت قرآن و اجرای برنامه برای زائران بیت‌الله الحرام پرداختند.
وارث

امسال بیست نفر شامل استادان و قاریان ممتاز، یک حافظ و یک گروه تواشیح در قالب کاروانی قرآنی نور به حج ابراهیمی اعزام شده‎اند و در حال اجرای برنامه‌های قرآنی در جمع حجاج ایرانی و حاجیان سایر کشور‌ها هستند. افراد اعزام‌شده متشکل از ۱۴ قاری، ۱ حافظ و ۵ نفر از اعضای گروه تواشیح مصباح هستند که از شهر آبادان به این سفر مشرف شده‌اند.

ایجاد فضای معنوی و قرآنی در مسجدالحرام، تقویت معنویت حجاج کشورهای مختلف با طنین ملکوتی آیات وحی و زمینه‌سازی برای وحدت و تألیف قلوب مؤمنین(ع) از کشورهای مختلف و نیز معرفی توفیقات ایران اسلامی در عرصه انس با قرآن کریم از جمله اهداف سفر کاروان قرآنی نور است.

بنابر این گزارش، اعضای کاروان نور که از ابتدای عملیات اعزام حجاج، وارد مدینه منوره شده‎ بودند و در مراسم‌ و محافل مختلف بعثه مقام معظم رهبری و صحن مسجدالنبی(ص) به تلاوت قرآن پرداخته بودند، در طی این هفته وارد مکه مکرمه شدند و پس از احرام در میقات مسجد شجره و انجام عمره تمتع آماده انجام برنامه‌های قرآنی در صحن مسجدالحرام شدند.

در برنامه نخستین شب این کاروان در مسجدالحرام، ده نفره از قاریان بین‌المللی و ممتاز کشور از جمله قاسم رضیعی از تهران، قاسم مقدمی از خوزستان، علیرضا بیژنی از خراسان رضوی، مجتبی پرویزی از تهران، سیدمحمد طا‌هایی از مازندران و یوسف جعفرزاده از هرمزگان حضور داشتند و به اجرای برنامه قرآنی پرداختند.

در ابتدای این برنامه، قاسم رضیعی و سیدمحمد طاهایی به اجرای برنامه و قرائت آیات قرآن کریم پرداختند. بعد از این مهدی سعادتی‌کیا و قاسم مقدمی در فضای مقدس و نورانی طبقه فوقانی مسجدالحرام با حضور زائران ایرانی به تلاوت آیات مبارکی از قرآن کریم پرداخت.

در این مرحله از برنامه آیاتی از سوره مبارکه بقره جمع‌خوانی شد و نوای روح‌بخش قرآن کریم با طنین صدای زیبای قاریان ایرانی همراه شد تا در فضای ملکوتی خانه خدا صحنه‌ها و لحظات زیبا و نورانی را رقم زند. البته این اجرا با ممانعت مأموران سعودی نیمه‌کاره رها ماند و قاریان قرآن به بخش‌های مختلف حرم نبوی مراجعت کردند.

بر این اساس هر یک از قاریان کشور و اعضای گروه کاروان نور به صورت انفرادی در نقاط مختلف مسجد الحرام به تلاوت آیات الهی پرداختند که مورد توجه زائران بیت‌الله قرار گرفت و برخی از زائران خانه خدا از تلاوت این قاریان در مقابل کعبه معظمه فیلم‌برداری کردند.

بنابر این گزارش، قاسم مقدمی از خوزستان، مسعود نوری از تهران، سیدحمیدرضا مقدسی از قم، هادی موحدامین از تهران، امیرحسین رحمتی از گلستان، علیرضا بیژنی از خراسان رضوی، مجتبی پرویزی از تهران، مهدی کرمی از زنجان، مهدی سعادتی‌کیا از لرستان، حمید حق‌طلب از خراسان رضوی، علیرضا مکاری از اصفهان، سیدمحمد طا‌هایی از مازندران، یوسف جعفرزاده از هرمزگان، رضا گلشاهی از خراسان رضوی(حافظ کل قرآن) و گروه تواشیح مصباح‌الهدی متشکل از عدنان مؤمنین، رسول مظفری وانانی، امین میمندی، احسان سوری‌دمقی و سیدمحمد هاشمی از خوزستان اعضای کاروان قرآنی نور هستند.
منبع: ایکنا


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.