حجاج پیش از حج به آموختن فلسفه و معرفت آن بپردازند

کد خبر: 114664
امام جمعه ملبورن گفت:پیش از حج آموختن فلسفه حج، معرفت و اهداف آن برای حجاج الزامی است چنانچه با پیروی از اهداف قیام عاشورا و شهادت حضرت امام حسین(ع) می توانیم به مبانی و فلسفه حج برسیم.
وارث

حجت الاسلام اشفاق وحیدی امام جمعه ملبورن در خطبه‌های سیاسی-عبادی نماز جمعه این هفته در ملبورن گفت: اگر از فلسفه کربلا و قربانی بی خبر باشیم زیارت مکه مکرمه و مدینه منوره شاید انجام شود اما هرگز ارکان اصلی حج را بدون این فلسفه نمی توانیم کامل کنیم.

وی افزود: متاسفانه حاکمان سعودی حج را به یک ابزار سیاسی تبدیل کرده و در کنار آن حجاج را با چالش‌های عمیق اقتصادی مواجه کرده اند.

امام جمعه ملبورن گفت: باید از کنگره عظیم حج برای مقابله با استکبار جهانی از جمله شیطان بزرگ بهره مند شویم. حج فرصت طلایی برای نمایش وحدت قوی اسلامی و انسجام علیه دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمین خواهد بود.

حجت الاسلام وحیدی تاکید کرد: باید متوجه باشیم که وقتی حجاج به تبعیت از سنت ابراهیمی پس از تکمیل اعمال حج قربانی می‌کنند، به یاد یک قربانی عظیم یعنی رویداد بزرگ کربلا و ازخودگذشتگی حضرت امام حسین علیه السلام و خاندان مطهر ایشان برای دفاع از ارزش‌های اسلامی و دین به ویژه برائت ازظلم و ستم نیز باشیم و این حماسه ابدی پیروی کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.